MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3085 | Müzik ve Dansla Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | "Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını, müziğin sağlık ve hastalık durumlarıyla ilişkisini öğretmektir." |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Müzik ve dansın tarihsel gelişimini tanımlar Doğru nefes alma tekniklerini uygular Dengenin hareket kalitesine etkisini tanımlar Dans terapinin vücuda etkisini açıklar Müzik terapinin vücuda etkisini açıklar Hastayla iletişimde ritim ve dansı doğru kullanımını kavrar |
"Müzik ve dansın tarihsel gelişimi, doğru nefes teknikleri, müziğin beyin fizyolojisine etkileri konularını içerir " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | "1- Maria Elena garcia, Marcia Plevin, Patrizia Macagno, Yaratıcı hareket ve Dans, istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çeviri Zeynep Çatay, 2018 2- Kamile perçin Akgül, İletişim Dans ve Beden Dili, Cinius yayınları, 2014. 3- Nihan Altan Sarıkaya, Cemile Hürrem Ayhan, Özge Sukut, Farklı Gruplarda Dans ve Hareket Terapisinin Kullanımı ve Etkileri, GOP. Taksim Eğitim Araştırma Hastanesi Dergisi, 2017, 3, 1-5 4-Arzu Çalık, Müzik ve Terapi, MSN Yayınevi, 2017 5- Kenneth E. Brucia, Müzik Terapiyi tanımlamak, 2016, Nobel yaşam 6- Altınölçek, H., Müzikle Tedavi, Müzikle İletişimin Terapide kullanımı, 2013, Kitapevi yayınları" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |