ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3083 | Engelli Bireylere Yaklaşım | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | "Engelliliğin getirmiş olduğu fiziksel ve pskio-sosyal problemleri tanılayarak hemşirelik girişimleri ile çözümlenebilecek uygulamaları planlamak ve değerlendirebilmektir. " |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışır. Sosyal model ve tıbbı modelin farklarını açıklar. "Engelli bireylerin en sık karşılaştıkları akut ve kronik sağlık problemlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. " Okul sağlık taramalarına katılır veya planlar. İhtiyaçlar doğrultusunda sağlığı geliştirme programı planlar, uygular ve değerlendirir. Engelli birey ve ailesinin karşılaştığı problemlere yönelik çözüm önerilerini tartışır |
Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Engelliliğin Tanımı ve Yol Açan Nedenler, Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri " ,Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri ve Sağlık Hizmetleri ,Engelli Bireyin Karşılaştığı Problemler ,Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler Okullaşma Durumu ve Okul Sağlığı Hizmetlerinin Yeri ,Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları ,Engelli Bireyin Özellikleri ,Engelli Bireylerin Akut Sorunları ,Ara sınav ,Engelli Bireylerin Kronik Sorunları ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar) ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite) ,Şiddet ve Engellilik ,Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları ,Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi ,Güvenli Çevre Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Engelliliğin Tanımı ve Yol Açan Nedenler | ||
2) | Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri | ||
3) | Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri ve Sağlık Hizmetleri | ||
4) | Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler Okullaşma Durumu ve Okul Sağlığı Hizmetlerinin Yeri | ||
5) | Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları | ||
6) | Engelli Bireyin Özellikleri | ||
7) | Engelli Bireylerin Akut Sorunları | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Engelli Bireylerin Kronik Sorunları | ||
10) | Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar) | ||
11) | Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite) | ||
12) | Şiddet ve Engellilik | ||
13) | Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları | ||
14) | Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi ,Güvenli Çevre |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Özdemir, L., Sütçü Çiçek, H. (2014). Rehabilitasyon Hemşireliği: Uygulamaya Güncel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |