ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3084 | Mucit Hemşireler/Sağlıkta İnovasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Sağlık hizmetlerinde verimlilik ve kaliteyi artıracak, günün koşullarına en uygun hizmeti sunacak, hastaların/ müşterilerin değişen beklentilerini karşılayabilecek,başkalarının yaptıklarının aynısını tekrar etmeyecek ve fark yaratabilecek olan yanlızca yeni olanı düşünen değil düşünüleni hayata geçirebilecek bilgi,beceri ve tutuma sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlıkta hizmet veya üretim yöntemini tanımlayabilecektir. 1.1. Sağlıkta Ticari gelir elde edecek süreçleri tanımlar. 1.2. . Sağlıkta inovasyona ait ihtiyaç analizini yapar 2. Sağlık alanında yeni veya iyileştirilmiş ürün geliştirebilecektir. 2.1. Alana ait objektif değerlendirmeler sonucu yenilik gerektiren ihtiyaçları listeler. 2.2. Çözüm için yeterli kanıt toplar ve yeni ürün ortaya çıkartır. |
Değişim,Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi, İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme..... |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Değişim,Sağlıkta değişimin gereği | ||
2) | Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi | ||
3) | İnovasyon nedir ve neden gereklidir | ||
4) | Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu | ||
5) | Globelleşme ve inovasyon | ||
6) | Kurum kültürü ve inovasyon | ||
7) | Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | İNOVASYON Liderliği ve türleri | ||
10) | İnovasyon süreci | ||
11) | Fikir üretme ve patent alma süreci | ||
12) | Beynin etkin kullanımı ve Bireysel öneri sistemi | ||
13) | Benim de fikrim var | ||
14) | Benim de fikrim var |
Ders Notları: | "1- Öğretim üyesi ders notlar 2- Kırımlı A,Mor inek nasıl büyüsün ,2015 3- Buzan T, Buzan B,. Zihin haritaları, 2015 4- _____İnsan 2030, Elma Basım Yayın ve İletişim Hizmetleri 5- Kırımlı A,Farklı olan kazanır: Farklılığınızı ölçebildiğiniz an ,Sistem yayıncılık,2000 6- Barker A, Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayın No:391,2002 7 - Argüden Y,Değişim Yönetimi,ARGE,2004" |
Diğer Kaynaklar: | "1- Öğretim üyesi ders notlar 2- Kırımlı A,Mor inek nasıl büyüsün ,2015 3- Buzan T, Buzan B,. Zihin haritaları, 2015 4- _____İnsan 2030, Elma Basım Yayın ve İletişim Hizmetleri 5- Kırımlı A,Farklı olan kazanır: Farklılığınızı ölçebildiğiniz an ,Sistem yayıncılık,2000 6- Barker A, Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayın No:391,2002 7 - Argüden Y,Değişim Yönetimi,ARGE,2004" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |