ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3089 | Sağlıkta Güvenlik ve Kalite | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | İşçi sağlığı ve boyutları, işçi sağlığının nitelikleri ve önemi, işyerlerinde işçi sağlığı ve iş güvenliği uygulamaları, risk gruplarına yönelik politikalar, işyeri hemşiresi açısından işçi sağlığı, iş güvenliği mevzuatı,,çalışma hayatında fizyolojik stresler ve ergonomi, işçi beslenmesi, meslek hastalıklarına genel bakış, iş hijyeni ve kimyasal etkenler, işyerinde fiziksel etkenler, iş kazalarına genel bakış, işyerinde ilk yardım örgütlenmesi ve ilk yardım eğitimi gibi konularda bilgili ve bilinçli sağlık insan gücü yetiştirmek, işyeri hemşiresinin rol ve görevleri benimsetmektir Kalite yönetiminin sağlık hizmetlerinde önemini vurgulamak amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "İş sağlığı ve iş güvenliği hemşireliği ile ilgili kavramların karşılığını ifade edebilir " "İş sağlığı ve işyeri güvenlği ile ilgili mevzuatların özelliklerini açıklayabilir İşyerinde çalışan risk gruplarına yönelik mevzuat ve uygulamaları söyleyebilir" "İş kazaları ve meslek hastalıklarının önemi ve etki alanını açıklayabilir İşçi sağlığı ve iş güvenliği açısından ergonomik yaklaşımının önemini açıklayabilir" "İşçi sağlığı ve iş güvenliği açısından ergonomik yaklaşımla ilgili çalışanlara eğitim verebilir Meslek hastalıkları risklerinde insan faktörünün önemini açıklayabilir Meslek hastalıkları açısından çalışanlara eğitim verebilir" Kalitenin önemini bilir Kalite yönetimi uygulamalarını bilir Kalite yönetimi uygulamalarını değerlendirir Takım içinde verimli çalışabilir. |
Çağdaş sağlık anlayışı, işçi sağlığının boyutları, nitelikleri ve önemi, işyerinde işçi sağlığı uygulamaları, çalışma hayatında fizyolojik stresler ve ergonomi, işçi beslenmesi, meslek hastalıklarına genel bakış, işle ilgili hastalıklar, metallerle olan meslek hastalıklarının irdelenmesi (civa ve kurşun), solventlerle olan meslek hastalıklarının irdelenmesi, organik fosforlu insektisitler, çalışma hayatında rastlanan tozlar ve sağlık sakıncaları, iş kazalarına genel bakış. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İş sağlığı ve tarihçesi, Türkiyede iş sağlığı/Uygulama | ||
2) | İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili mevzuat ve yasalar/Uygulama | ||
3) | İşyerinde çalışan sağlık insan gücü/Uygulama, Kadın işçiler/Uygulama, Çocuk işçiler/Uygulama | ||
4) | Meslek hastalıkları I/Uygulama | ||
5) | Meslek hastalıkları II ve korunma yolları/Uygulama | ||
6) | Meslek kazaları I/Uygulama | ||
7) | Meslek kazaları II ve korunma yolları/Uygulama | ||
8) | Ara Sınav Kalite yönetimine giriş ve Kalite yönetiminini Türkiye'deki ve dünyadaki tarihi gelişimi | ||
9) | Kalite kontrol ve kalite güvencesi kavramları, Toplam kalite yönetimi ve unsurları, Akreditasyon kalibrasyon kavramları | ||
10) | Hizmet kalitesinin değerlendirilmesi | ||
11) | Sağlıkta kalite standartları (SKS Versiyon 5) | ||
12) | Kalite Kontrol çemberleri | ||
13) | İstatistiksel Kalite KOntrol Yöntemleri | ||
14) | Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi uygulama örnekleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Türkiyede iş sağlığı konusuna genel bakış,Hacettepe halk sağlığı vakfı,1998 -İş yeri hekimliği ders notları,TTB YAYINI,2001 -Bertan M,Güler Ç.Halk Sağlığı Temel Bilgiler Güneş Kitabevi Ankara,1995,2006. -Halk sağlığı hemşireliği ders kitabı.Vehbi Koç Vakfı ayınları,no:14,1998,İstanbul -Ders notları.Ayşe Sayan -Toplum sağlığı ve hemşireliği,Zafer Öztek,Gülümser Kubilay,1993,Ankara Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı (2015). Sağlıkta Kalite Standartları Hastane (SKS Versiyon 5). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |