|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, önemi, içerik konusunda bilgilendirme |
|
2) |
Ağrıya Giriş
Ağrı epdemiyolojisi |
|
3) |
Ağrı kavramları
Yaş, Cinsiyet, Kültür ve Ağrı Algısı |
|
4) |
Ağrı Fizyopatolojisi |
|
5) |
Ağrı Tipleri ve Sınıflandırılması |
|
6) |
Özel Ağrı Türleri
Ağrının Psikososyal Boyutu |
|
7) |
Kontrol Edilemeyen Ağrının Hasta Sonuçlarına Etkisi |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Ağrı Ölçümü ve Değerlendirmesi |
|
10) |
Ağrı Tedavi yöntemleri
-Farmakolojik Yöntemler- |
|
11) |
Ağrı Tedavisinde Farmakolojik Olmayan Yöntemler |
|
12) |
Özel Hasta Gruplarında Ağrı Kontrolü |
|
13) |
Ağrı Kontrolünde Kanıta Dayalı Uygulamala |
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
• Eti Aslan, F. (2014). Ağrı Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
• Bruckenthal, P., & Quinlan-Colwell, A. (2012). Compact Clinical Guide to Geriatric Pain Management : An Evidence-Based Approach for Nurses. Springer Publishing Company.
• Management Association, I. (Ed.). (2020). Alternative Pain Management: Solutions for Avoiding Prescription Drug Overuse. IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-1680-5
• Merrick, J. (2017). Pain Management Yearbook 2016. Nova Science Publishers, Inc.
• Vadivelu, N. (2011). Essentials of Pain Management. Springer Publishing Company.
• Yvonne D’Arcy, M. A.-C. C. F. (2014). Compact Clinical Guide to Women’s Pain Management : An Evidence-Based Approach for Nurses. Springer Publishing Company.
• Brook, P., Pickering,T. & Connell,J. (2011). Oxford Handbook of Pain Management. OUP Oxford.
Diğer gerekli makaleler ve bilimsel içerikli yazılar It’slearning aracılığıyla sizlere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|