İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1103 Yabancı Dil I Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi ve onları mesleklerine dilsel olarak hazırlamayı amaçlamaktadır. Ders, daha etkili bir şekilde çalışmak ve İlk ve Acil Yardım alanında hazırlık yapmak isteyen öğreniciler için tasarlanmıştır. Ders, İngilizce dil becerilerinin kontrollü bir şekilde geliştirilmesini, programın temel unsurlarını kapsayan içeriklerle birleştirmektedir. Ders seviyesi, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı'na (CEFR) göre B1 düzeyindedir. Dersin kredisi 2 olup, ders eşzamanlı olmadan (asenkron) yürütülmektedir. Ders konuları, hastane görevlerini anlamak, bir hasta ile görüşme yapmak, iletişim becerileri ve semptomları tanımlamak gibi hemşirelik alanındaki en son gelişmeleri yansıtmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Bu dersin özel olarak üç ana amacı bulunmaktadır:

Öğrencilerin çeşitli özgün İngilizce metinleri okuma becerilerini geliştirmek,
Kelime dağarcıklarını genişletmek ve güçlendirmek,
Öğrencileri akademik İngilizce ile tanıştırmak.

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni B1 İngilizce seviyesi tanımında yer alan dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Ünite 1- Patient Admission (Hospital Jobs and personnel- 4/5) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 1- Patient Admission (Hospital Departments and facilities- /6/7) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 1- Patient Admission (Admissions- 8/9) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 1- Patient Admission (Checking in a patient 10/11) kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Ünite 2- Pain (Locating and describing pain - 12/13) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 2- Pain (Pain Assessment –14/15 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 2- Pain (Successful communication –16 / 17) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ara sınav tekrarı (unite 1 &2) kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Ünite 2- Pain (Pain relief –18 /19) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 3- Vital Signs (Statisctics and vital signs –20/21)+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 3- Vital Signs (Describing readings- 22/23) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Ünite 3- Vital Signs (Taking vital signs- 24/25) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları: ENGLISH FOR NURSING 2 by PEARSON LONGMAN
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 4 16
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 5
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 2
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakilleri için hazırlayabilmek ve ambulans sürüş tekniklerini bilmek
9) Olay yerini ve hastayı değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilmek
10) Acil bakım ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek
11) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleki becerileri uygulayabilmek