ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3030 Sanal Dünyalar Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAT DURUSOY
Dersin Amacı: Bilgisayar ağlarının yaratılmasından bu yana, gözlerimizin önünde ortaklaşa inşa edilmiş yeni dünyaların geliştiğini ve bu dünyalarda toplulukların nasıl geliştiğini inceleyebildik. Bu dijital dünyanın statü, ekonomi, düzenlemeler ve sosyal normlar gibi birçok unsuru analog/materyal dünyaya benzer şekilde gelişir, ancak yaratıcılarının tasarım tercihlerine göre farklılıklar olabilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Sanal dünyaların yönlerini ve bu dünyaların birbirlerini nasıl etkilediklerini anlayacak
2) Çok oyunculu etkileşim için kullanıcı motivasyonlarını ve nasıl mümkün olabileceğini kavrayacak
3) Farklı ödeme modellerini analiz ederek farklı platformlardan nasıl yararlanabileceğini öğrenirler
4) Sanal dünyalarda yabancılarla ilgili iletişim risklerinin farkında olup bu risklerin nasıl hafifletileceğini öğrenirler
5) Sanal dünyaların kültürünün sosyal ağ analiziyle ilişkisini anlarlar

Dersin İçeriği

Bu ders sayesinde öğrencilerin sanal dünyaların çeşitli özelliklerini inceleyerek, ortaya çıkan kullanıcı davranış yollarını analiz etmeleri sağlanacaktır. İnternetin eski nesil içerik tüketicilerini içerik oluşturucuya nasıl dönüştürdüğünü öğreneceklerdir. Bu değişimi hem dışarıdan bir gözlemci olarak görecekler, hem de katılımcıların kendileri olacaklardır. Öğrenciler ayrıca kendi sanal dünyalarını tasarlama ve sınıfa sunma şansına da sahip olacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanal dünyaya giriş
2) Sanal dünyalar ve metin
3) SocialVR
4) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - I
5) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - II
6) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - III
7) Sanal dünyalar ve sosyal medya - I
8) Sanal dünyalar ve sosyal medya - II
9) Sanal dünyalarda riskler
10) Sanal dünyaların gerçek dünylara uyarlanması
11) Parasallaştırma
12) Etkileşim ve iletişim
13) Etkileşim ve İletişim, proje çalışması
14) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları: "The Virtual Community, Howard Rheingold,1993 Here Comes Everybody, Clay Shirky, 2008 Deisgning Virtual Worlds, Richard Bartle, 2003"
Diğer Kaynaklar: "Au, Wagner J. ""The making of Second Life: Notes from the new world."" (2008). Dibbell, Julian. ""A rape in cyberspace or how an evil clown, a Haitian trickster spirit, two wizards, and a cast of dozens turned a database into a society."" Ann. Surv. Am. L. (1994): 471. Guitton, Matthieu J. ""Swimming with mermaids: Communication and social density in the Second Life merfolk community."" Computers in Human Behavior 48 (2015): 226-235."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 20
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı