ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3030 | Sanal Dünyalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAT DURUSOY |
Dersin Amacı: | Bilgisayar ağlarının yaratılmasından bu yana, gözlerimizin önünde ortaklaşa inşa edilmiş yeni dünyaların geliştiğini ve bu dünyalarda toplulukların nasıl geliştiğini inceleyebildik. Bu dijital dünyanın statü, ekonomi, düzenlemeler ve sosyal normlar gibi birçok unsuru analog/materyal dünyaya benzer şekilde gelişir, ancak yaratıcılarının tasarım tercihlerine göre farklılıklar olabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Sanal dünyaların yönlerini ve bu dünyaların birbirlerini nasıl etkilediklerini anlayacak 2) Çok oyunculu etkileşim için kullanıcı motivasyonlarını ve nasıl mümkün olabileceğini kavrayacak 3) Farklı ödeme modellerini analiz ederek farklı platformlardan nasıl yararlanabileceğini öğrenirler 4) Sanal dünyalarda yabancılarla ilgili iletişim risklerinin farkında olup bu risklerin nasıl hafifletileceğini öğrenirler 5) Sanal dünyaların kültürünün sosyal ağ analiziyle ilişkisini anlarlar |
Bu ders sayesinde öğrencilerin sanal dünyaların çeşitli özelliklerini inceleyerek, ortaya çıkan kullanıcı davranış yollarını analiz etmeleri sağlanacaktır. İnternetin eski nesil içerik tüketicilerini içerik oluşturucuya nasıl dönüştürdüğünü öğreneceklerdir. Bu değişimi hem dışarıdan bir gözlemci olarak görecekler, hem de katılımcıların kendileri olacaklardır. Öğrenciler ayrıca kendi sanal dünyalarını tasarlama ve sınıfa sunma şansına da sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sanal dünyaya giriş | ||
2) | Sanal dünyalar ve metin | ||
3) | SocialVR | ||
4) | Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - I | ||
5) | Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - II | ||
6) | Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - III | ||
7) | Sanal dünyalar ve sosyal medya - I | ||
8) | Sanal dünyalar ve sosyal medya - II | ||
9) | Sanal dünyalarda riskler | ||
10) | Sanal dünyaların gerçek dünylara uyarlanması | ||
11) | Parasallaştırma | ||
12) | Etkileşim ve iletişim | ||
13) | Etkileşim ve İletişim, proje çalışması | ||
14) | Final Projesi |
Ders Notları: | "The Virtual Community, Howard Rheingold,1993 Here Comes Everybody, Clay Shirky, 2008 Deisgning Virtual Worlds, Richard Bartle, 2003" |
Diğer Kaynaklar: | "Au, Wagner J. ""The making of Second Life: Notes from the new world."" (2008). Dibbell, Julian. ""A rape in cyberspace or how an evil clown, a Haitian trickster spirit, two wizards, and a cast of dozens turned a database into a society."" Ann. Surv. Am. L. (1994): 471. Guitton, Matthieu J. ""Swimming with mermaids: Communication and social density in the Second Life merfolk community."" Computers in Human Behavior 48 (2015): 226-235." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |