ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3028 Oyun Haberciliği Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Günümüzde bilgisayar oyun pazarı, başta Amerika olmak üzere, dünyanın birçok ülkesindeki dev pazarlardan birisi haline gelmiştir. Hatırı sayılır miktarda tasarımcı, programcı, senarist ve yapımcı bilgisayar oyunu üretmek için yıllardır çalışmaktadır. Fakat her üretilen oyun “iyi” olmadığı gibi, ancak çok az miktarda oyun gerçekten hak ettiği yeri bulur.

Bu noktada üzerinde durulması gereken birbirinden farklı konu vardır. İşte bu noktada oyun eleştirmenliği büyük önem arz etmektedir. Deneyim edilen oyunu “doğru” analiz edemeyen bir yapımcı, gelecekte kuvvetle muhtemel “zayıf” bir oyun üretecektir. Oyunlar nasıl incelenir, hangi noktalarına dikkat edilir ve oyun eleştirmenliği ne şekilde yapılır? Dijital Oyun Eleştirisi dersi, bu sorulara ne şekilde cevap verileceğini tartışmak isteyen bir derstir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) İleri yazı teknikleri konusunda kendilerini geliştirmiş olacaktır,
2) Tarafsız olmayı ve eleştiri yaparken nasıl tarafsız kalınabileceğini görecektir,
3) Bir oyun eleştirisi esnasında ne gibi detayların ön plana çıktığını kavrayabilecektir,
4) Deneyim ettikleri oyunlara sadece bir tüketici değil, bir tasarımcı gözüyle bakmayı anlayacaktır,
5) Oyun sektöründe ne gibi oyunların başarılı olduğunu görebilecektir,
6) Detaylı analiz yapabilecektir,
7) Oyun piyasası hakkında farklı bilgiler elde edecektir

Dersin İçeriği

Dersin esas amacı, öğrencilerin oyunlara tarafsız bakabilmelerini sağlamaktır. Kişinin sevdiği oyunu ön plana çıkarılmasından daha ziyade, oynanan oyunun hangi kısmının iyi, hangi kısmının zayıf olduğunu görebilmesi amaçlanmıştır. Oyun türlerine, piyasaya çıktıkları zamana ve yapım aşamalarındaki hikâyeye kadar inilerek, bir oyununa ne şekilde eleştiri yapılacağı hakkında bilgi vermek, dersin bir diğer önemli başlığını oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun eleştirmenliği nedir? Neden var? Neden önemli bir başlık?
2) Oyun incelemelerine genel bakış. Aynı oyun hakkında hangi eleştiri siteleri, ne gibi yorumlarda bulunmuş.
3) Oyun eleştirisi konusunda önemli noktalar. Yazı yapısı ve yapının ön inceleme yazılarına olan etkileri.
4) Ön inceleme ve inceleme yazıları arasında fark nedir? Ön inceleme nasıl yazılmalıdır? Oyuncu ve yapımcı ilişkisi.
5) Oyun test etme. Yapım aşamasındaki bir oyunu nasıl ele almalıyız. Alfa ve Beta aşamasındaki oyunlar ne şekilde eleştirilmelidir?
6) Dijital Oyunu değerli kılan nedir? Grafik, anlatı, hikaye başlıklarına yakından bakış.
7) TPS, FPS, RPG ve RTS gibi farklı oyun türlerine ne şekilde eleştiri yapılmalıdır?
8) Puanlama metodolojisi. İncelenen bir oyun nasıl notlandırılmalıdır?
9) Yazılan ödevler hakkında sınıf olarak bir değerlendirme.
10) MMO Oyunlar. MMO oyun dinamikleri, kullanıcı arabirimleri ve geçmişten bugüne gelişimlerine yakından bir bakış.
11) Mobil oyunlar. Mobil oyunlara yaklaşımlar ve değerlendirme kriterleri.
12) Oyun dergicliği ve dergi yapısı. Bir eleştirinin yazımından yayımına kadar geçen süre
13) Oyun yayıncılığı ve yayıncı incelemelerine yakından bakış
14) Öğrencilerin yazdığı eleştirleri, kendi aralarında değerlendirmeleri

Kaynaklar

Ders Notları: Soler, Alejandro. Can We Save Video Game Journalism? Can grass roots media contribute with a more critical perspective to contemporary video game coverage?" 2014. Tennant, Dan. Analyzing Games Journalism, 2009.
Diğer Kaynaklar: Gamespot.com, IGN.com, Eurogamer.com, 64'ler Dergisi, Gameshow, LEVEL Magazine, Oyungezer Magazine

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı