ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3027 | Yenilikçi Oyun Mekanikleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders ile birlikte bir yandan dijital ortamda kullanılan oyun mekaniklerinin kağıt üzerindeki teorik hallerini öğrenirken, bir yandan da dijital ortama geçmeden önce hazırlanması gereken belirli diyagram şemalarının öğrenilmesi amaçlanmıştır. Ders esnasında herhangi bir oyunun mekaniklerinin çalışmasına sağlayan Emerjans, ilerleme, ekonomi, macro ve micro sistem kullanımı, kart ve zar gibi birçok başlık hakkında detaylı bilgi paylaşımında bulunma ve bu birikimleri bir proje olarak ortaya sunmak yatmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun mekaniklerini çalışma prensiplerini kavrayacaktır, 2) Oyun mekaniklerinde kullanılan diyagram şemalarını anlamlandırabilecektir, 3) Analitik düşünme konusunda kendilerini geliştirecektir, 4) Oyunlardaki macro ve micro yönetim modellerini inceleyebilecektir, 5) Seviye tasarımı konusunda farklı bilgiller edinecektir |
Ders, rol yapma oyunları ile simülasyon oyunlarının mekanikleri ve tasarımlarına odaklanmaktadır. Öğrenciler karmaşık mekanikler tasarlamayı öğrenir, örnek oyun analizleri yapar ve küçük bir rol yapma oyunu ile kendi seçecekleri bir simülasyon oyunu tasarlarlar. Dersin konularını yetenek sistemleri, karakter gelişimi, ekipman oluşturma, destek sistemleri, ekonomik simülasyonlar, araç simülasyonları ve spor simülasyonları oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Designing Game Mechanics | ||
2) | Emergence and Progression | ||
3) | Complex Systems and the Structure of Emergence | ||
4) | Internal Economy | ||
5) | Machinations | ||
6) | Common Mechanisms | ||
7) | Design Patterns | ||
8) | Rastgelelik, Emerjans ve Rol Yapma Oyunları | ||
9) | Simulating and Balancing Games | ||
10) | Building Economies | ||
11) | Integrating Level Design and Mechanics | ||
12) | Progression Mechanisms | ||
13) | Meaningful Mechanics | ||
14) | Final Projesi Değerlendirmesi |
Ders Notları: | Game Mechanics: Advanced Game Design, Ernest Adams Joris Dormans, New Riders, 2012. The Mathematics of Games, John D. Beasley January, Courier Corporation, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Beyond game design, Chris Bateman (Ed.), Charles River Media, Boston, 2009. Game design perspectives, François Dominique Larameâe (Ed.), Charles River Media, Boston, 2002. Algorithmic and architectural gaming design, Ashok Kumar, Jim Etheredge ve Aaron Boudreaux (Ed.), IGI Global, Hershey, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |