ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3027 Yenilikçi Oyun Mekanikleri Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders ile birlikte bir yandan dijital ortamda kullanılan oyun mekaniklerinin kağıt üzerindeki teorik hallerini öğrenirken, bir yandan da dijital ortama geçmeden önce hazırlanması gereken belirli diyagram şemalarının öğrenilmesi amaçlanmıştır. Ders esnasında herhangi bir oyunun mekaniklerinin çalışmasına sağlayan Emerjans, ilerleme, ekonomi, macro ve micro sistem kullanımı, kart ve zar gibi birçok başlık hakkında detaylı bilgi paylaşımında bulunma ve bu birikimleri bir proje olarak ortaya sunmak yatmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Oyun mekaniklerini çalışma prensiplerini kavrayacaktır,
2) Oyun mekaniklerinde kullanılan diyagram şemalarını anlamlandırabilecektir,
3) Analitik düşünme konusunda kendilerini geliştirecektir,
4) Oyunlardaki macro ve micro yönetim modellerini inceleyebilecektir,
5) Seviye tasarımı konusunda farklı bilgiller edinecektir

Dersin İçeriği

Ders, rol yapma oyunları ile simülasyon oyunlarının mekanikleri ve tasarımlarına odaklanmaktadır. Öğrenciler karmaşık mekanikler tasarlamayı öğrenir, örnek oyun analizleri yapar ve küçük bir rol yapma oyunu ile kendi seçecekleri bir simülasyon oyunu tasarlarlar. Dersin konularını yetenek sistemleri, karakter gelişimi, ekipman oluşturma, destek sistemleri, ekonomik simülasyonlar, araç simülasyonları ve spor simülasyonları oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Designing Game Mechanics
2) Emergence and Progression
3) Complex Systems and the Structure of Emergence
4) Internal Economy
5) Machinations
6) Common Mechanisms
7) Design Patterns
8) Rastgelelik, Emerjans ve Rol Yapma Oyunları
9) Simulating and Balancing Games
10) Building Economies
11) Integrating Level Design and Mechanics
12) Progression Mechanisms
13) Meaningful Mechanics
14) Final Projesi Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Game Mechanics: Advanced Game Design, Ernest Adams Joris Dormans, New Riders, 2012. The Mathematics of Games, John D. Beasley January, Courier Corporation, 2013.
Diğer Kaynaklar: Beyond game design, Chris Bateman (Ed.), Charles River Media, Boston, 2009. Game design perspectives, François Dominique Larameâe (Ed.), Charles River Media, Boston, 2002. Algorithmic and architectural gaming design, Ashok Kumar, Jim Etheredge ve Aaron Boudreaux (Ed.), IGI Global, Hershey, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı