ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3025 | İleri Bölüm Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilgisayar, konsol ve mobil tabanlı bilgisayar oyunu projelerinin omurgasını oluşturan bölüm tasarımı (level design) konusunda ilk versiyonuna oranla daha profesyonel ve daha sektöre yönelik gelişmiş eğitimler içermektedir. Dersin amacı, daha önceki derste temellerini öğrendikleri bölüm tasarımı alanında sektörde çalışmaya yönelik bir seviyeye yaklaşmalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Ortalama bir bilgisayar, konsol veya mobil oyunun seviye tasarımlarını yapabileceklerdir; 2) Ortaya çıkan bug ve diğer hataları çözüme kavuşturabileceklerdir; 3) Gelişmiş tasarım öğeleri ile kompleks bir yapı oluşturmayı öğreneceklardır; 4) Tarih, kültür ve sanat ile bilgisayar tasarımını birleştirip, araştırmacı bir bakış açısı ile kaliteli tasarım çözümleri yapabileceklerdir; 5) Tüm bunları yaparken de sektörel hızda çalışmayı öğreneceklerdir. |
Ders içeriği; bir oyun bölümünün içerdiği tüm aşamaların daha detaylı gösterilmesinden oluşuyor. Ana planlama, basit şekiller, kompleks mimariler, oynanış matematiği, kültür & sanat öğeleri ile araştırma, konsept tasarım entegrasyonu ve hata ayıklama gibi aşamalar ders içeriğinin parçalarıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kompleks bölüm tasarımı özelliklerine sahip oyunlara genel bir bakış | ||
2) | Bir Ortaçağ levelı yapmak I (Planlama, Blocking ve Asset yapımı) | ||
3) | Bir Ortaçağ levelı yapmak II (Level Design & Işıklandırma) | ||
4) | Adobe Photoshop I (Texture tasarımı & Kompleks Dokular ve Tekrarlayan Dokular) | ||
5) | Adobe Photoshop II (Matte Painting teknikleri ile Skybox üretmek) | ||
6) | Bilimkurgu tarzda Taht Salonu I (Boss Fight alanı) I (Fikir aşaması, Blocking, Asset tasarımı) | ||
7) | Bilimkurgu tarzda Taht Salonu II (Level Design & Işıklandırma) | ||
8) | Level Design için Basitleştirilmiş ve Hızlandırılmış Sanat Tarihi | ||
9) | Özgür tarzda Pazar Yeri I (Fikir, Blocking, Asset yapımı) | ||
10) | Özgür tarzda Pazar Yeri II (Asset yapımı & Level Design) | ||
11) | Özgür tarzda Pazar Yeri III (Level Design) | ||
12) | Final projesi için Sunumlar ve dönem boyunca yapılan ödevler üzerinden yorumlar | ||
13) | Final projesi izlenimler | ||
14) | Final Sunumu |
Ders Notları: | Level Design: Concept, Theory, and Practice; Rudolph Kremens, 2009. The Art of Game Design: A Book of Lenses; Jesse Schell, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | An architectural Approach to Level Design; Christopher W., 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 9 | % 25 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |