ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3023 | Karakter Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | ONUR CAN ÇAYLI |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı karakter tasarımları oluşturma konusundaki kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrenciler, haftalık egzersizler ve ders uzunluktaki bir 3D projesinin oluşturulması yoluyla karakter tasarımı konusunda anlayış geliştireceklerdir. Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf eleştirileri, dersler, tartışmalar, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Animasyon için karakterlerin nasıl tasarlanacağını anlayacaklardır, 2) Görsel problemleri çözmek için araçlar geliştirebilecek ve kullanabileceklerdir, 3) Farklı tarzlarda bir karakter sanat portföyü oluşturmayı başaracaklardır, 4) Tasarımlarını 2D'den 3D dijital modellere dönüştürebileceklerdir, 5) Hazırlanan model tasarımlarını canlandırmayı becereceklerdir |
Ders sayesinde öğrenciler temel oyun konsept sanatlarına hakimiyet kazanmanın yanı sıra, karakter yaratım aşamalarını da derinlemesine öğrenmiş olacaklardır. Ders boyunca interaktif karakter animasyonu ve karakter tasarımları hakkında hem teorik hem pratik anlamda bilgi edineceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | 3B karakter tasarımına giriş | ||
2) | Şekiller ve anatomi | ||
3) | Referans toplama, karakter arka planı tasarlama | ||
4) | Karaktere özgü ögelerin yaratımı | ||
5) | Zbrush ile karakter modelleme | ||
6) | Ara Sınav | ||
7) | Giysilerin modellenmesi | ||
8) | Sert yüzeylerin ve nesnelerin modellenmesi | ||
9) | Karakter pozlama | ||
10) | Karakter modelleme sınıf çalışması | ||
11) | Karakter için temel oluşturma | ||
12) | 3D olarak modelin sunumu | ||
13) | Final Projesi Çalışması | ||
14) | Final Projesi Değerlendirmesi |
Ders Notları: | Yuen, M. C., Azam, N. T., & Ang, K. Y. (2015). SCAMPER for Character Design Unique Zoo Creature. In International Colloquium of Art and Design Education Research (i-CADER 2014) Springer, Singapore. Creative Character Design. Bryan Tillman, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Nieminen, M. (2017). PSYCHOLOGY IN CHARACTER DESIGN: Creation of a Character Design Tool. Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film. Haitao Su, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |