ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3021 | İleri Oyun Animasyonu | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. OYTUN KAL |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere ikna edici karakter hareketlerini doğru bir şekilde yansıtan kısa bir animasyon dizisini tasarlayabilmeleri, geliştirebilmeleri ve gerçekleştirebilmeleri için gelişmiş karakter animasyonu becerileri sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Animasyon prensiplerinin kullanımınında beceri kazanacaklardır, 2) Animasyon da zamanlama ve poz aralık kullanımını kavrayacaktır, 3) Animasyonda doğru poz kullanımının estetik algıya etkilerini anlayacaktır, 4) Karakterleri doğru sahnelemeyle hikaye anlatımını güçlendirme yetisine sahip olacaktır, 5) Karakterlerin kişiliklerine uygun hareket seçimleriyle , karaktere değer ve önem kazandırma becerisine sahip olacaktır, 6) Oyun tasarımın da animasyonun oyuncu deneyimine katkılarını kavrayacaktır, 7) Animasyonların doğru bir şekilde oyun motorlarına aktarılabilmesi işlemlerini gerçekleştirebilecektir |
Öğrenciler, şekillendirme ve şekil değiştiren karakterleri inceleyerek doğru ağırlık haritalarını belirleyeceklerdir. Animasyon hiyerarşileri. Squash ve Stretch, Beklenti, Evreleme, Zamanlama, Abartı, İkincil Eylemler dahil olmak üzere animasyon temel ilkelerinin anlatılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca dinamik olmayan simülasyon tekniklerini ve fizik ve dinamiğin yasalarının uygulanmasını inceleyeceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Animasyonun temelleri | ||
2) | Grafik, Metin ve İşlem | ||
3) | Semboller, Animasyon Teknikleri | ||
4) | Ses ve Görüntü İşleme, Animasyon Teknikleri | ||
5) | Ses ve Görüntü İşleme, Ekranlar | ||
6) | İçerikler ve Dinamik Veriler | ||
7) | Dinamik Veriler | ||
8) | Yazılım Optimizasyonu - I | ||
9) | Yazılım optimizasyonu - II | ||
10) | Aksiyon Panelinde Yayınlama Seçenekleri | ||
11) | Aksiyon Paneli | ||
12) | Programlama Yapılarının Uyarlanması | ||
13) | Objeler, Fonksiyonlar ve Video İşleme | ||
14) | Final Projesi Değerlendirmesi ve Hazırlanması |
Ders Notları: | "Finch, Christopher (2013). The Cg story : computer-generated animation and special effects. New York: Monacelli Press. ISBN 9781580933575. Williams, Richard (2009). The animator's survival kit. (Expanded ed.). London: Faber and Faber. ISBN 9780571238330 |
Diğer Kaynaklar: | Catmull, Edwin E. et al. (2014). Creativity, Inc. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration. London: Bantam Press. ISBN 978-0-59307-010-9 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 3 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 4 | 12 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |