ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3021 İleri Oyun Animasyonu Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OYTUN KAL
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere ikna edici karakter hareketlerini doğru bir şekilde yansıtan kısa bir animasyon dizisini tasarlayabilmeleri, geliştirebilmeleri ve gerçekleştirebilmeleri için gelişmiş karakter animasyonu becerileri sunar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Animasyon prensiplerinin kullanımınında beceri kazanacaklardır,
2) Animasyon da zamanlama ve poz aralık kullanımını kavrayacaktır,
3) Animasyonda doğru poz kullanımının estetik algıya etkilerini anlayacaktır,
4) Karakterleri doğru sahnelemeyle hikaye anlatımını güçlendirme yetisine sahip olacaktır,
5) Karakterlerin kişiliklerine uygun hareket seçimleriyle , karaktere değer ve önem kazandırma becerisine sahip olacaktır,
6) Oyun tasarımın da animasyonun oyuncu deneyimine katkılarını kavrayacaktır,
7) Animasyonların doğru bir şekilde oyun motorlarına aktarılabilmesi işlemlerini gerçekleştirebilecektir

Dersin İçeriği

Öğrenciler, şekillendirme ve şekil değiştiren karakterleri inceleyerek doğru ağırlık haritalarını belirleyeceklerdir. Animasyon hiyerarşileri. Squash ve Stretch, Beklenti, Evreleme, Zamanlama, Abartı, İkincil Eylemler dahil olmak üzere animasyon temel ilkelerinin anlatılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca dinamik olmayan simülasyon tekniklerini ve fizik ve dinamiğin yasalarının uygulanmasını inceleyeceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Animasyonun temelleri
2) Grafik, Metin ve İşlem
3) Semboller, Animasyon Teknikleri
4) Ses ve Görüntü İşleme, Animasyon Teknikleri
5) Ses ve Görüntü İşleme, Ekranlar
6) İçerikler ve Dinamik Veriler
7) Dinamik Veriler
8) Yazılım Optimizasyonu - I
9) Yazılım optimizasyonu - II
10) Aksiyon Panelinde Yayınlama Seçenekleri
11) Aksiyon Paneli
12) Programlama Yapılarının Uyarlanması
13) Objeler, Fonksiyonlar ve Video İşleme
14) Final Projesi Değerlendirmesi ve Hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları: "Finch, Christopher (2013). The Cg story : computer-generated animation and special effects. New York: Monacelli Press. ISBN 9781580933575. Williams, Richard (2009). The animator's survival kit. (Expanded ed.). London: Faber and Faber. ISBN 9780571238330
Diğer Kaynaklar: Catmull, Edwin E. et al. (2014). Creativity, Inc. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration. London: Bantam Press. ISBN 978-0-59307-010-9

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 20
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 3 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 4 12
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı