İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4152 | Algoritmik Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersin Amacı: | Node-temelli yazılım programı olan TouchDesigner ile ileri düzey interaktif uygulamalar geliştirmeyi öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) TouchDesigner adlı node-temelli progralam hakkında genel bir bilgi 2) İleri düzey kod temelli görsel programala teknikler hakkında bilgi 3) Algoritma ve algoritmik tasarım hakkında daha fazla bilgi 4) Basit düzeyde Python ve kodlama hakkında bilgi 5) DMX gibi ışık protokolleri hakkında bilgi 6) Fiziksel kurulum [projektör, mapping vs.] hakkında bilgi 7) Ses ve görüntü arasındaki ilişki hakkında bilgi 8) Max vs vvvv gibi benzer programlar hakkında kısa bilgi 9) VR uygulamaları hakkında bilgi 10) 3D uygulamalar hakkında bilgi 11) Data ile çalışma hakkında bilgi 12) TouchDesigner ile performans hakkında bilgi 13) OSC hakkında bilgi |
TouchDesigner, 3D Modeller, VR, Algorithmic Design, DMX, Mapping, OSC, Max, vvvv, Python, çeşitli kodlama çeşitleri, node-temelli yazılım dillerinin tarihi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme Örnek işler gösterme Yazılımlar hakkında bilgilendirme | ||
2) | TouchDesigner: Arayüz Node-temelli yazılım dillerinin tarihi | ||
3) | TouchDesigner: TOP / DAT / CHOP / SOP / COMP Genel bakış | ||
4) | TouchDesigner: TOPs | ||
5) | TouchDesigner: CHOPs | ||
6) | TouchDesigner: SOPs | ||
7) | TouchDesigner: DATs | ||
8) | TouchDesigner: COMPs | ||
9) | Örnek işler | ||
10) | Öğrenci projesi | ||
11) | Öğrenci projesi | ||
12) | Öğrenci Projesi | ||
13) | Öğrenci Projesi | ||
14) | Öğrenci Projesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |