MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3912 | Dijital Medya Okuryazarlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Gazetecilik gibi soruşturmacı gazetecilik de dönüşüm yaşıyor. Soruşturmacı gazetecilik dijital medyadan etkileniyor ve soruşturmacı gazeteciler hukuk, ekonomi, bilişim ve sosyal bilimler gibi alanlarda uzmanlığa sahip uluslararası ekiplerle giderek daha fazla çalışıyor. Bu dersin amacı, dijital çağda soruşturmacı gazetecilik pratiklerini teşvik etmek ve dijital soruşturmacı gazeteciliğe yönelik bilgi ve anlayışları derinleştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) dijital metodolojiler kullanarak bir soruşturmacı gazetecilik projesi yürütebilir. 2) hem geleneksel soruşturmacı gazeteciliğe ilişkin hem de yeni gelişen metot ve teknikleri analiz edebilir ve yansıtabilir. 3) soruşturmacı gazetecilik kuram ve metodolojisini analiz edebilir ve daha modern teknikleri yansıtmak üzere yeni yollar geliştirebilir. 4) soruşturmacı gazeteciliğin organizasyonel ve uygulamalı yönlerini analiz edebilir ve yansıtabilir. 5) ulusal ve uluslararası bağlamda veri toplayabilir. 6) soruşturmacı gazeteciliğe yönelik diğer unsurları analiz edebilir. |
Bu derste, gazeteciler için dijital çağda soruşturmacı gazeteciliğe odaklanılmaktadır. Dersin kilit konularını gazeteciliğin dijital veri hasadından nasıl etkilendiği ve soruşturmacı gazeteciliğin dijital teknolojilerdeki gelişmeler neticesinde karşılaştığı zorluklar ve elde ettiği avantajlar oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Soruşturmacı gazeteciliğin temel öğeleri | ||
3) | Dijital çağda soruşturmacı gazetecilik | ||
4) | Sızıntıların ve bilgi uçurmanın kısa tarihi | ||
5) | WikiLeaks | ||
6) | WikiLeaks II | ||
7) | Snowden dosyaları | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Kitlesel gözetime karşı sızıntı gazeteciliği | ||
10) | Sınırlar ötesi ortak soruşturmalar Panama & Paradise belgeleri | ||
11) | Diğer sızıntı platformları | ||
12) | Sosyal medya analizi ve büyük veri hasadı | ||
13) | Dijital soruşturmacı gazetecilikte etik perspektifler | ||
14) | Ders konularının özeti, final sınavı için yönlendirmeler ve notlar |
Ders Notları: | 1) Dick, M. Investigative Online Search. London: Centre for Investigative Journalism. https://web.archive.org/web/20170208003105/http://www.tcij.org/sites/default/files/u4/CIJ_Investigative_Online_Search_26_05_11.pdf. 2) Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Spielberg, S. (Director). (2017). The Post [Motion Picture]. 2) Poitras, L. (Director). (2014). Citizenfour [Motion Picture]. 3) Wahlström, J. (Director). (2013). Mediastan: A WikiLeaks Road Movie [Motion Picture]. 4) Ehrlich, J., & Goldsmith, R. (Directors). (2009). The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers [Motion Picture]. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |