ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3522 Halkla İlişkiler Etiği Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ve stratejik iletişimin diğer alanlarında karşılaşılan etik ile ilgili konuları keşfedecek; iletişim stratejilerinin toplum üzerindeki etkisini anlayabilecek; etik perspektifler, konular ve dilemmalarla ilgili bakış açıları geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu derse katılanlar;
1)İletişim etiği anlayışı oluşturabilecek
2) Farklı etik perspektifleri öğrenebilecek
3) İletişim ve halkla ilişkiler uzmanlarının karşılaştıkları etik zorukları anlayabilecek
4) Etik dilemmaları eleştirel olarak analiz edebilecek
5) Profesyonelliği ve profesyonel etik yaklaşımlarını anlayabilecek
6) Kurumlarla ve iş ile ilgili etik problemleri öğrenebilecek

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrenciler, genel anlamıyla etik kavramını; deontoloji ve teloloji gibi etik yaklaşımlarını; ahlaki mantık ve karar verme süreçlerini; etik bakış açısıyla üretilebilecek ikna edici mesaj stratejilerini ve iletişim uzmanlarının kullanacağı etik kodlarını öğrenecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, haftalık ders programının dağıtılması, halkla ilişkiler uzmanlarının iş dinamiklerinin anlaşılması
2) İletişim/halkla ilişkiler uzmanlarının rolleri ve etik konusundaki sorumlulukları
3) Kavram olarak etik; etik ile ilgili kavramlar: ahlak, kodlar, kanunlar
4) Teleolojik etik, sonuççuluk, faydacılık
5) Deontolojik etik, görev ahlakı, kesin buyruk
6) Etik görecelilik, diğer etik perspektifler: prima facie - erdem etiği - adalet yaklaşımı - kamu yararı yaklaşımı
7) Ara sınav için derslerin gözden geçirilmesi
8) Halkla ilişkilerde etik perspektifler
9) İkna edici iletişimde etik perspektifler (pazarlama, reklamcılık)
10) Kurumsal etik, kurumsal değerler, iş ve toplum
11) Kurumsal sosyal sorumluluk, işyeri, tüketici ve çevreyle ilgili konular
12) Etik karar verme pratikleri
13) Yeni medyada etik, yeni medyada hakların korunması, kişilerin hayatları ve sosyal medya
14) Dersin gözden geçirilmesi, finale hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy. Kathy Fitzpatrick & Carolyn Bronstein Understanding Business Ethics. Peter A. Stanwick & Sarah D. Stanwick Communication Ethics Literacy: Dialogue and Difference. Ronald C. Arnett & Janie M. Harden Fritz & Leeanne M. Bell
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı