ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3522 | Halkla İlişkiler Etiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ve stratejik iletişimin diğer alanlarında karşılaşılan etik ile ilgili konuları keşfedecek; iletişim stratejilerinin toplum üzerindeki etkisini anlayabilecek; etik perspektifler, konular ve dilemmalarla ilgili bakış açıları geliştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Bu derse katılanlar; 1)İletişim etiği anlayışı oluşturabilecek 2) Farklı etik perspektifleri öğrenebilecek 3) İletişim ve halkla ilişkiler uzmanlarının karşılaştıkları etik zorukları anlayabilecek 4) Etik dilemmaları eleştirel olarak analiz edebilecek 5) Profesyonelliği ve profesyonel etik yaklaşımlarını anlayabilecek 6) Kurumlarla ve iş ile ilgili etik problemleri öğrenebilecek |
Bu dersi alan öğrenciler, genel anlamıyla etik kavramını; deontoloji ve teloloji gibi etik yaklaşımlarını; ahlaki mantık ve karar verme süreçlerini; etik bakış açısıyla üretilebilecek ikna edici mesaj stratejilerini ve iletişim uzmanlarının kullanacağı etik kodlarını öğrenecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, haftalık ders programının dağıtılması, halkla ilişkiler uzmanlarının iş dinamiklerinin anlaşılması | ||
2) | İletişim/halkla ilişkiler uzmanlarının rolleri ve etik konusundaki sorumlulukları | ||
3) | Kavram olarak etik; etik ile ilgili kavramlar: ahlak, kodlar, kanunlar | ||
4) | Teleolojik etik, sonuççuluk, faydacılık | ||
5) | Deontolojik etik, görev ahlakı, kesin buyruk | ||
6) | Etik görecelilik, diğer etik perspektifler: prima facie - erdem etiği - adalet yaklaşımı - kamu yararı yaklaşımı | ||
7) | Ara sınav için derslerin gözden geçirilmesi | ||
8) | Halkla ilişkilerde etik perspektifler | ||
9) | İkna edici iletişimde etik perspektifler (pazarlama, reklamcılık) | ||
10) | Kurumsal etik, kurumsal değerler, iş ve toplum | ||
11) | Kurumsal sosyal sorumluluk, işyeri, tüketici ve çevreyle ilgili konular | ||
12) | Etik karar verme pratikleri | ||
13) | Yeni medyada etik, yeni medyada hakların korunması, kişilerin hayatları ve sosyal medya | ||
14) | Dersin gözden geçirilmesi, finale hazırlık |
Ders Notları: | Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy. Kathy Fitzpatrick & Carolyn Bronstein Understanding Business Ethics. Peter A. Stanwick & Sarah D. Stanwick Communication Ethics Literacy: Dialogue and Difference. Ronald C. Arnett & Janie M. Harden Fritz & Leeanne M. Bell |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |