BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3307 Samsung-Dijital Çağda Bütünleşik Pazarlama İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Pazarlama alanında dijital çağın yaşandığı günümüzde, bütünleşik pazarlama iletişiminin hiçbir zaman değişmeyen temel prensipleri ve esasları ile dijital çağa uygun olarak değişmekte ve gelişmekte olan yeni prensiplerin ve esasların uçtan uca ve uygulamalı olarak öğrenilmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka yönetimi kavramını detaylarıyla tanımlayabilir.
2) Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejisi oluşturabilir.
3) Uçtan uca bütünleşik pazarlama iletişimi planları geliştirebilir.
4) Pazarlama iletişiminin geleneksel ve dijital mecralarına yönelik iletişim tasarlayabilir.
5) Geleneksel ve dijital mecralara yönelik bütünleşik medya planları oluşturabilir.
6) Dijital inovasyonun ve girişimciliğin yöntemlerini açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Ders süresince bütünleşik pazarlama iletişimi temelinin temel yaklaşımları, süreçleri, iletişimde strateji oluşturmanın yolları, marka üzerinden strateji oluşturma gibi konuların yanı sıra, çevrim içi ortamlarda yürütülen bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin detayları ve dijital inovasyonun nasıl gerçekleştirildiği konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bütünleşik pazarlama iletişimine giriş
2) Bütünleşik pazarlama iletişimi süreçleri
3) Marka yönetimi stratejisi
4) İletişim süreçleri ve iletişim stratejisi
5) Yaratıcı strateji ve değerlendirme
6) Dijital inovasyon ve girişimciliğin temelleri
7) Ara sınava hazırlık
8) Çevrimiçi pazarlamanın temelleri
9) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Arama
10) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Görüntüleme
10) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Görüntüleme
11) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Video
12) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Sosyal
13) Çevrimdışı & Çevrimiçi medya planlaması
14) Final sınavı için konuların tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları: Integrated Marketing Communications - David Pickton & Amanda Broderick The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, Clarke L. Caywood
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.