ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2006 Hayvan Hakları Güz 0 2 1 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KÖYBAŞI
Dersin Amacı: Hukuk öğrencilerinin hayvan hakları konusundaki bilgi ve duyarlılığını artırmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) hayvan refahının ne olduğuna dair genel bir bilgiye sahip olur
2) hayvan hakları konusundaki farklı teorileri karşılaştırabilir
3) Peter Singer, Tom Regan ve Gary Francione'nin hayvan hakları üzerine genel gerekçelerini öğrenir
4) hayvanların hukuktaki yerini öğrenir

Dersin İçeriği

Hayvan hakları teorileri, hukukta hayvanların şu anki yeri, türcülük, insanlar ve insan olmayan hayvanlar arasında eşitlik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Hukuk sistemlerinde hayvanların güncel yeri Medeni Kanun ve Hayvanları Koruma Kanunu
3) Hayvan hakları perspektifinden ırkçılık karşıtı hareket ABD'de kölelik karşıtı ve siyah hareket
4) Hayvan hakları perspektifinden feminist hareket Feminist hareket üzerine genel bilgi
5) Neden hayvanlardan daha üstün olduğumuzu düşünürüz?
6) Vize
7) Peter Singer'da hayvan refahı Peter Singer eserleri
8) Peter Singer'da hayvan refahı Peter Singer eserleri
9) Tom Regan'da hayvan hakları Tom Regan eserleri
10) Tom Regan'da hayvan hakları Tom Regan eserleri
11) Gary Francione'de hayvanların mal olmasının ortadan kaldırılması Gary Francione eserleri
12) Gary Francione'de hayvanların mal olmasının ortadan kaldırılması Gary Francione eserleri
13) Hayvanlara yasal ve anayasal eşitlik: Bir zoopolis? Zoopolis
14) İnsanlar ve insan olmayan hayvanların gelecekteki ilişkisi ne olacak?

Kaynaklar

Ders Notları: Gary Francione, Animals, Property and the Law
Diğer Kaynaklar: Peter Singer, Animal Liberation; Tom Regan, The Case for Animal Rights; Sue Donaldson & Will Kymlicka, Zoopolis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 70
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı