ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3013 | Vis Farazi Dava | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersin Amacı: | Öğrencileri Viyana'da düzenlenen uluslararası Willem C. Vis Moot Court yarışmasına hazırlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) CISG ve UNIDROIT Prensipleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Bir hukuk problemini inceleyip, sorunları tespit etmeyi öğrenir. 3) Tespit ettiği sorunlara ilişkin gerekli doktrin ve içtihat kaynaklarını toplar, okur ve olaya uygular. 4) Yarışma sürelerine uygun olarak dava ve cevap dilekçesi yazmayı öğrenir. |
Ders kapsamında öğrenciler CISG ve UNIDROIT prensiplerine hakim olurlar. Dersin sonucunda ise, Vis Moot Court yarışmasına katılmaya hazır hale gelirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Willem C. Vis Moot Court yarışmasının tanıtılması. | ||
2) | CISG ve UNIDROIT ilkelerinin tartışılması. | ||
3) | Önceki yıllarda verilen olayların ve hazırlanan dava dilekçelerinin incelenmesi. | ||
4) | Gönderilen olayın incelenmesi, çalışma gruplarının oluşturulması, sorunların tespiti. | ||
5) | Doktrin ve yargı kararlarının toplanması, açıklama istenen noktaların bildirilmesi. | ||
6) | Dava Dilekçesi ilk taslağının hazırlanması. | ||
7) | Dava Dilekçesi ilk taslağının kontrol edilmesi. | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Yarışma Sekreteryasından Göderilen Cevap Dilekçesinin incelenmesi. | ||
10) | Gönderilen Cevap Dilekçesine ilişkin sorunların tespit edilmesi ve strateji oluşturulması. | ||
11) | Cevap Dilekçesi ilk taslağının hazırlanması. | ||
12) | Cevap Dilekçesi ilk taslağının kontrol edilmesi, eksikliklerin tespit edilmesi. | ||
13) | Cevap Dilekçesine son şekli verilerek gönderilmesi | ||
14) | Sözlü aşama için hazırlıklara başlanması |
Ders Notları: | Uluslararası Tahkim, CISG ve Unidroit ilkelerine ilişkin tüm doktrin ve yargı kararları. |
Diğer Kaynaklar: | All relevant books, articles and court cases on CISG and international arbitration. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |