ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4553 İktisadi Gelişme ve Büyüme Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Dersin Amacı: Bu ders ekonomik büyüme ve kalkınma teorilerine odaklanır. Uzun dönemde ekonomik büyümenin belirleyicilerini keşfetmeyi amaçlar. Hem ekonomik büyümenin analitik modellerine hem de ampirik uygulamalarına odaklanır. Ekonomik büyümenin mekaniğine, teknolojik değişime, gelir kaynaklarına ve ülkeler arasındaki büyüme farklılıklarına ışık tutmaya çalışır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonomik büyümeyi tanımlayabilir, hesaplayabilir ve temel belirleyicilerini
anlayabilir; Kaldor gerçeklerini ülkelere uygulayabilir;
2. Malthus, Harrod-Domar ve Solow modellerini anlar ve aralarında ayrım yapabilir;
3. AK, endojen büyüme modelleri ve iki ülke modellerini anlar ve aralarında ayrım yapabilir;
4. Kişi başına gelir farklılıklarını analiz etmede ekonomik büyüme teorileri kullanabilir; ekonomik büyüme teorilerinin sonuçlarını tartışabilir;
5. Kalkınmadaki uluslararası farklılıkları analiz edebilir; kalkınma teorilerini ve kalkınmanın belirleyicilerini anlayabilir; büyüme ile ilgili değişkenler ile kalkınma arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir;
6. Dergi makalelerini akademik olarak tartışabilir

Dersin İçeriği

• Giriş - Ders müfredatının incelenmesi
• Büyüme Üzerine Gerçekler - Neden büyüme çalışıyoruz?
• GSYİH - GSYİH nasıl ölçülür? (Ölçekler: logaritmik, düzey)
• Analitik Çerçeve - Kaldor Facts
• Solow Büyüme Modeli - Varsayımlar ve türetme, durağan durum
• Solow Büyüme Modeli - Modelin dinamikleri ve tahminler.
• Solow Büyüme Modeli vs Harrod-Domar Model ve Malthus Model
• İnsan Sermayesi - Solow Model, Dışsallıklar
• Verimlilik - Teknolojik İlerleme ile Solow Model, verimlilik ve faktör bikimi
• Teknolojik İlerleme - Yakınsama, Teknoloji yaratım politikaları, Ar&GE, İki-Ülke Modeli
• İçsel Büyüme Teorileri - AK Model
• Kalkınma ve Refahı Ölçme - Kalkınma Teorileri, Alternatif endeksler
• Makale Tartışmaları - Atanan makaleler üzerine tartışmalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş : Ders İzlencesi İncelemesi
3) GSYİH nasıl hesaplanır?
4) Analitik çerçeve
5) Solow Büyüme Modeli
6) Solow Büyüme Modeli
7) Solow Büyüme Modeli vs. Harrod-Domar Modeli ve Malthus Modeli
8) İnsan Sermayesi ve Dışsallıklar
9) Verimlilik
10) Teknolojik İlerleme
11) İçsel Büyüme Modelleri
12) Kalkınma ve Refahı Ölçme
13) Makale tartışmaları
14) Makale tartışmaları

Kaynaklar

Ders Notları: Hendrik van den BERG, Economic Growth and Development, World Scientific 2012. David N. Weil, Economic Growth,2nd ed. Pearson, 2009. Charles I. Jones & Dietrich Vollrath, Introduction to Economic Growth, 3rd ed. W.W.Norton. Michael P. Todaro & Stephen C. Smith, Economic Development, 11th Edition, 2012, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Articles will be announced by the lecturer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı