ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4553 | İktisadi Gelişme ve Büyüme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR |
Dersin Amacı: | Bu ders ekonomik büyüme ve kalkınma teorilerine odaklanır. Uzun dönemde ekonomik büyümenin belirleyicilerini keşfetmeyi amaçlar. Hem ekonomik büyümenin analitik modellerine hem de ampirik uygulamalarına odaklanır. Ekonomik büyümenin mekaniğine, teknolojik değişime, gelir kaynaklarına ve ülkeler arasındaki büyüme farklılıklarına ışık tutmaya çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonomik büyümeyi tanımlayabilir, hesaplayabilir ve temel belirleyicilerini anlayabilir; Kaldor gerçeklerini ülkelere uygulayabilir; 2. Malthus, Harrod-Domar ve Solow modellerini anlar ve aralarında ayrım yapabilir; 3. AK, endojen büyüme modelleri ve iki ülke modellerini anlar ve aralarında ayrım yapabilir; 4. Kişi başına gelir farklılıklarını analiz etmede ekonomik büyüme teorileri kullanabilir; ekonomik büyüme teorilerinin sonuçlarını tartışabilir; 5. Kalkınmadaki uluslararası farklılıkları analiz edebilir; kalkınma teorilerini ve kalkınmanın belirleyicilerini anlayabilir; büyüme ile ilgili değişkenler ile kalkınma arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir; 6. Dergi makalelerini akademik olarak tartışabilir |
• Giriş - Ders müfredatının incelenmesi • Büyüme Üzerine Gerçekler - Neden büyüme çalışıyoruz? • GSYİH - GSYİH nasıl ölçülür? (Ölçekler: logaritmik, düzey) • Analitik Çerçeve - Kaldor Facts • Solow Büyüme Modeli - Varsayımlar ve türetme, durağan durum • Solow Büyüme Modeli - Modelin dinamikleri ve tahminler. • Solow Büyüme Modeli vs Harrod-Domar Model ve Malthus Model • İnsan Sermayesi - Solow Model, Dışsallıklar • Verimlilik - Teknolojik İlerleme ile Solow Model, verimlilik ve faktör bikimi • Teknolojik İlerleme - Yakınsama, Teknoloji yaratım politikaları, Ar&GE, İki-Ülke Modeli • İçsel Büyüme Teorileri - AK Model • Kalkınma ve Refahı Ölçme - Kalkınma Teorileri, Alternatif endeksler • Makale Tartışmaları - Atanan makaleler üzerine tartışmalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş : Ders İzlencesi İncelemesi | ||
3) | GSYİH nasıl hesaplanır? | ||
4) | Analitik çerçeve | ||
5) | Solow Büyüme Modeli | ||
6) | Solow Büyüme Modeli | ||
7) | Solow Büyüme Modeli vs. Harrod-Domar Modeli ve Malthus Modeli | ||
8) | İnsan Sermayesi ve Dışsallıklar | ||
9) | Verimlilik | ||
10) | Teknolojik İlerleme | ||
11) | İçsel Büyüme Modelleri | ||
12) | Kalkınma ve Refahı Ölçme | ||
13) | Makale tartışmaları | ||
14) | Makale tartışmaları |
Ders Notları: | Hendrik van den BERG, Economic Growth and Development, World Scientific 2012. David N. Weil, Economic Growth,2nd ed. Pearson, 2009. Charles I. Jones & Dietrich Vollrath, Introduction to Economic Growth, 3rd ed. W.W.Norton. Michael P. Todaro & Stephen C. Smith, Economic Development, 11th Edition, 2012, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Articles will be announced by the lecturer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |