REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3001 Öğrenme Kuramları ve Davranışsal Psikoloji Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere psikolojideki temel öğrenme teorilerinin ilkeleri hakkında giriş niteliğinde fakat kapsamlı bir bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin edinimleri şu şekilde olacaktır:
- Psikolojideki temel öğrenme teorilerinin temel ilkelerini tartışma
- Psikologların insan öğrenmesini değerlendirmek için yürüttüğü araştırma türlerini tanımlama
- 1900'lerin başından beri ortaya çıkan ve gelişen öğrenme psikolojisinin ilke ve teorilerini ayırt etme

Dersin İçeriği

1. Öğrenilmişe karşı öğrenilmemiş davranış
2. Alışma
3. Klasik Koşullama
4. Edimsel Koşullama
5. Gözlemleyerek Öğrenme
6. Motor Beceri Öğrenme
7. Öğrenme ve Seçim

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) İnsan Öğrenmesine Giriş (devam): İlkeler, Araştırmalar ve Teoriler
3) Öğrenme ve Beyin
4) Behaviorist Views on Learning: Basic Principles of Classical Conditioning
5) Davranışçı Öğrenme Görüşleri: Edimsel Koşullamanın Temel İlkeleri
6) Ara Sınav I
7) Sosyal-Bilişsel Kuram
8) Öğrenmenin Bilişsel Görüşleri: Bilişselcilik
9) Öğrenmeye ilişkin Bilişsel Görüşler: Bellek ve Bileşenleri
10) Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Bilişsel-Gelişimsel Perspektifler
11) Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Sosyokültürel Kuram ve Diğer Perspektifler
12) Ara Sınav II
13) Karmaşık Öğrenme ve Biliş: Aktarım, Problem Çözme, Eleştirel Düşünme
14) Motivasyon, Duygu ve Etkileri

Kaynaklar

Ders Notları: Ormrod, J. El. (8th Ed.). Human Learning. Pearson: Essex, UK. Mazur, J. E. (8th Ed.). Learning & Behavior. Florence: Taylor and Francis.
Diğer Kaynaklar: The instructor will provide the reading material.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı