MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4202 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması II Güz 1 2 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin ders sorumlusunun gözetimi altında gerçek danışanlar ile psikolojik danışma yaparak, psikolojik danışma terapötik bilgi ve becerilerini geliştirmelerini desteklemek ve psikolojik danışman adayları olarak mesleki öz-yeterlik algılarını güçlendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Psikolojik danışma uygulamalarında hem içeriği hem de süreci vurgular.
2.Danışan sorunlarını (güçlüklerini) çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır.
3.Her bir danışanın güçlükleri için çeşitli müdahale yöntemlerini tartışır.
4.Dersin öğrencileri geleceğin danışmanları olarak dersin sonunda psikolojik danışma uygulamalarına ilişkin kaygılarının azaldığını ve dolayısıyla mesleki öz-yeterliliklerinin yükseldiğini ifade eder.
5.Bireysel psikolojik danışma uygulamalarında etik standartlara titizlikle yer verir.

Dersin İçeriği

Süpervizyon altında belirli bir psikolojik danışma yaklaşımı/modeli çerçevesinde psikolojik danışma beceri, teknik ve müdahalelerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi
3) Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi
4) Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
5) Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
6) Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
7) Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
8) Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
9) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
10) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
11) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
12) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
13) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
14) Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Acar, N.V. (2002). Terapötik iletişim: Kişilerarası ilişkiler. Ankara: Ertem Matbaası. 2.Danish, S.J., Augelli, R.D., ve Hauler, A.L. (1994). Yardım becerileri: Temel eğitim programı. (Çev. Ed. Füsün Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara. 3.Egan, G. (1997). Psikolojik danışmaya giriş: Kişilerarası ilişkiler kurmada ve kişisel yardım hizmetini vermede sistematik bir model. (Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 10 % 40
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı