MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4202 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması II | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ders sorumlusunun gözetimi altında gerçek danışanlar ile psikolojik danışma yaparak, psikolojik danışma terapötik bilgi ve becerilerini geliştirmelerini desteklemek ve psikolojik danışman adayları olarak mesleki öz-yeterlik algılarını güçlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Psikolojik danışma uygulamalarında hem içeriği hem de süreci vurgular. 2.Danışan sorunlarını (güçlüklerini) çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır. 3.Her bir danışanın güçlükleri için çeşitli müdahale yöntemlerini tartışır. 4.Dersin öğrencileri geleceğin danışmanları olarak dersin sonunda psikolojik danışma uygulamalarına ilişkin kaygılarının azaldığını ve dolayısıyla mesleki öz-yeterliliklerinin yükseldiğini ifade eder. 5.Bireysel psikolojik danışma uygulamalarında etik standartlara titizlikle yer verir. |
Süpervizyon altında belirli bir psikolojik danışma yaklaşımı/modeli çerçevesinde psikolojik danışma beceri, teknik ve müdahalelerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi | ||
3) | Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi | ||
4) | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | ||
5) | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | ||
6) | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | ||
7) | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | ||
8) | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | ||
9) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi | ||
10) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi | ||
11) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi | ||
12) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi | ||
13) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi | ||
14) | Haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi |
Ders Notları: | 1.Acar, N.V. (2002). Terapötik iletişim: Kişilerarası ilişkiler. Ankara: Ertem Matbaası. 2.Danish, S.J., Augelli, R.D., ve Hauler, A.L. (1994). Yardım becerileri: Temel eğitim programı. (Çev. Ed. Füsün Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara. 3.Egan, G. (1997). Psikolojik danışmaya giriş: Kişilerarası ilişkiler kurmada ve kişisel yardım hizmetini vermede sistematik bir model. (Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 10 | % 40 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 69 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |