MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4208 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel konular, gelişmeler, eğilimler ve sorunları araştırması, tartışması, kavraması ve bilimsel bir makale yazma becerilerinin geliştirilmesini sağlamak ve öğrencinin ilgili alanındaki güncel konulardan birini seçerek araştırması, bilimsel bir makale haline getirmesi ve sınıfta sunması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Göç, okullarda zorbalık, internet ve teknoloji bağımlılığı, aile içi şiddet, cinsel istismar gibi güncel konuları öğrenir. 2.Güncel konulardan birini seçerek sunum haline getirmeyi ve sunum yapmayı öğrenir. 3.Literatürü tarayarak bilimsel bir makale yazar ve makale yazma becerisi kazanır. 4.Güncel sorunları fark eder. |
Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre RPD alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmaları. Göç, okullarda zorbalık / şiddet, aile içi şiddet, cinsel istismar, romantik ilişkide istismar / şiddet, boşanma, etkili ebeveynlik, travma, yas, iyi oluş / iyilik hali, ergen intiharları, yaşlılık ve sorunları, okul terki, internet ve teknoloji bağımlılığı vb. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş: Kapsam, önem ve kurallar | ||
2) | Kütüphane araştırması ve modern konuların seçimi | ||
3) | Sunum tarihlerinin belirlenmesi | ||
4) | Sunumların ve makalelerin belirlenmesi | ||
5) | Sunumlar | ||
6) | Sunumlar | ||
7) | Sunumlar | ||
8) | Sunumlar | ||
9) | Sunumlar | ||
10) | Sunumlar | ||
11) | Sunumlar | ||
12) | Sunumlar | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 69 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |