MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4206 | Travma Sonrası Psikolojik Danışma | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Travmanın tanımı ve kapsamı, travma sonrası stres tepkilerini, travmanın bireyler ve aileler üzerindeki etkilerini ve travma sonrası stres bozukluğu ve müdahale türlerini tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Travma ve travmayla ilgili kavramları tanımlar. 2.Travmadan kaynaklanan hafıza kayıpları ile diğer hafıza kayıplarını ayırt eder. 3.Post travmatik stres bozukluklarıyla başa çıkmada kullanılacak terapi yöntemlerini açıklar. 4.Travmanın gelişim üzerine etkisini değerlendirir. 5.Travmayı cinsiyet açısından değerlendirir. 6.Psikolojik danışma kuramlarından uygun olan yaklaşımı travma ile baş etme sürecine uygular. |
Doğal afetler veya insan eliyle oluşturulan travmatik olaylar sonucu düzenlenebilecek bireysel veya grup çalışmaları Travma psikolojisi ve travmaya karşı çocukların, ergenlerin ve yetişkinlerin tepkileri Travmaya bağlı olarak ortaya çıkabilecek psikolojik tepkiler ve stres sonrası davranış bozuklukları Bireylerin normalleştirilmesi sürecinde okullarda ve toplum ruh sağlığı merkezlerinde yapılan çalışmalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Afetler, travmalar, krizler ve stres tepkileri | ||
3) | Travmanın biyolojik temelleri | ||
4) | Çocuk ve ergenlerde travma tepkileri | ||
5) | Kayıp ve yas; yas ve kültür | ||
6) | Afetlerde psiko-sosyal müdahaleler | ||
7) | Afet etiği | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Psikolojik ilk yardım | ||
10) | Ruhsal travma kavramı ve travma sonrası stres bozukluğunda tedavi yaklaşımlar | ||
11) | Çocuk ve ergenlerle çalışma | ||
12) | Yas ve Psikolojik Yardım | ||
13) | Yardım edenlere yardım | ||
14) | Konulara genel bakış |
Ders Notları: | 1.Erdur-Baker, Ö. ve Doğan, T. (Ed. ) (2014). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım. Türk PDR Derneği. 2.Dünya Sağlık Örgütü (2011). Psikolojik İlk Yardım: Saha Çalışanları İçin İlk Yardım.(Çev. Ed. ve Çev. Erdur-Baker, Ö., Doğan, T., Aksöz, İ. ve Sancak-Aydın, G.). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. 3.Başoğlu, M. (1992). Psikolojik travma sonrası stres hastalığı: psikolojik kuramlar, tedavide yeni gelişmeler ve güncel konular. Türk Psikiyatri Dergisi, 3, 9021. 4.Dyregrov, A. (2000). Çocuk, Kayıplar ve yas: yetişkinler için el kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.. 5.Hisli, N. (1999). Yıkıcı stresi yönetmek: Yıkıcı olaylar ve felaketlerden sonra ayakta kalabilmek için ipuçları. Ankara: Türk Psikoloji Bülteni Yayınları. 6.Öztan, N., Aydın, G., Eroğlu, Ç. ve Stuvland, R. (2001). Travma sonrası normal tepki |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |