MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4201 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I Güz 1 2 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin ders sorumlusunun gözetimi altında gerçek danışanlar ile psikolojik danışma yaparak, psikolojik danışma terapötik bilgi ve becerilerini geliştirmelerini desteklemek ve psikolojik danışman adayları olarak mesleki öz-yeterlik algılarını güçlendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Psikolojik danışma sürecinin olmazsa olmaz koşulları olan becerileri/tutumları (?makro ve mikro düzeylerde?) yaptığı psikolojik danışma oturumlarında uygular.
2.Terapötik koşulları (empati, saygı, saydamlık, somutluk, ilişkinin şimdi ve buradalığı, kendini açma, yüzleştirme) ve terapötik becerileri (yapılandırma, yakından ilgilenme, asgari düzeyde teşvik, konuşmaya açık davet, içerik yansıtma, kişiselleştirme, özetleme, sessizliği etkili kullanma, paylaştırma, bağlama) uygulamalarında etkili olarak kullanır.
3.Terapötik ilişki oluşturma (raport), danışmayı sürdürme ve sonlandırma becerilerini sergiler.
4.Psikolojik danışma uygulamalarında hem içeriği hem de süreci vurgular.
5.Danışan sorunlarını (güçlüklerini) çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır.

Dersin İçeriği

Süpervizyon altında psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders müfredatının tanıtımı; danışmanlığın temelleri; ilk oturum (rol oynama)
2) Ders müfredatının tanıtımı; danışmanlığın temelleri; ilk oturum (rol oynama)
3) Meier & Davis kitabının tartışılması
4) Acar'ın kitabının tartışılması; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
5) Aktif dinleme ve danışanı gözleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
6) Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
7) Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
8) Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
9) Danışmada süreç, danışmanın aşamaları; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
10) Anlam yansıtma (reflecting meaning-İVEY) ; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
11) Konuşmanın akışını belirleme (İVEY) ; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
12) Danışmada değerler- demokratik ve çoğulcu toplumda danışma; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
13) Terapötik malzeme olarak danışman; her öğrencinin oturumlarının ele alınması
14) Modern yaklaşımlar üzerine tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Acar, N.V. (2002). Terapötik iletişim: Kişilerarası ilişkiler. Ankara: Ertem Matbaası. 2.Danish, S.J., Augelli, R.D., ve Hauler, A.L. (1994). Yardım becerileri: Temel eğitim programı. (Çev. Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara. 3.Egan, G. (1997). Psikolojik danışmaya giriş: Kişilerarası ilişkiler kurmada ve kişisel yardım hizmetini vermede sistematik bir model. (Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 10 % 40
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı