MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4201 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ders sorumlusunun gözetimi altında gerçek danışanlar ile psikolojik danışma yaparak, psikolojik danışma terapötik bilgi ve becerilerini geliştirmelerini desteklemek ve psikolojik danışman adayları olarak mesleki öz-yeterlik algılarını güçlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Psikolojik danışma sürecinin olmazsa olmaz koşulları olan becerileri/tutumları (?makro ve mikro düzeylerde?) yaptığı psikolojik danışma oturumlarında uygular. 2.Terapötik koşulları (empati, saygı, saydamlık, somutluk, ilişkinin şimdi ve buradalığı, kendini açma, yüzleştirme) ve terapötik becerileri (yapılandırma, yakından ilgilenme, asgari düzeyde teşvik, konuşmaya açık davet, içerik yansıtma, kişiselleştirme, özetleme, sessizliği etkili kullanma, paylaştırma, bağlama) uygulamalarında etkili olarak kullanır. 3.Terapötik ilişki oluşturma (raport), danışmayı sürdürme ve sonlandırma becerilerini sergiler. 4.Psikolojik danışma uygulamalarında hem içeriği hem de süreci vurgular. 5.Danışan sorunlarını (güçlüklerini) çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır. |
Süpervizyon altında psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders müfredatının tanıtımı; danışmanlığın temelleri; ilk oturum (rol oynama) | ||
2) | Ders müfredatının tanıtımı; danışmanlığın temelleri; ilk oturum (rol oynama) | ||
3) | Meier & Davis kitabının tartışılması | ||
4) | Acar'ın kitabının tartışılması; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
5) | Aktif dinleme ve danışanı gözleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
6) | Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
7) | Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
8) | Mikro beceriler: duyguların ve içeriğin yansıtılması, kişiselleştirme, özetleme; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
9) | Danışmada süreç, danışmanın aşamaları; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
10) | Anlam yansıtma (reflecting meaning-İVEY) ; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
11) | Konuşmanın akışını belirleme (İVEY) ; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
12) | Danışmada değerler- demokratik ve çoğulcu toplumda danışma; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
13) | Terapötik malzeme olarak danışman; her öğrencinin oturumlarının ele alınması | ||
14) | Modern yaklaşımlar üzerine tartışma |
Ders Notları: | 1.Acar, N.V. (2002). Terapötik iletişim: Kişilerarası ilişkiler. Ankara: Ertem Matbaası. 2.Danish, S.J., Augelli, R.D., ve Hauler, A.L. (1994). Yardım becerileri: Temel eğitim programı. (Çev. Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara. 3.Egan, G. (1997). Psikolojik danışmaya giriş: Kişilerarası ilişkiler kurmada ve kişisel yardım hizmetini vermede sistematik bir model. (Ed. Füsun Akkoyun), Nobel Yayın: Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 10 | % 40 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 69 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |