MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4207 RPD’de Program Geliştirme Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin, ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısı, süreci, kaynakların kullanılması, örnek etkinlik ve deneme programlarının hazırlanması konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
2.İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde rehberlik programlarının süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3.Rehberlik programlarında zaman planlamasını etkili kullanır.
4.Rehberlik programlarında kaynakları etkili kullanır.
5.Örnek grup rehberliği etkinlikleri oluşturur.
6.Örnek grup rehberliği etkinliklerini uygular.
7.Örnek deneme programlarını oluşturur.
8.Örnek deneme programlarını uygular.

Dersin İçeriği

Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı/ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Gelişimi
2) Gelişimsel Rehberlik Modeli
3) Okullarda Uygulanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programlarının İncelenmesi
4) Müdahaleler
5) Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (ihtiyaç analizi formlarının geliştirilmesi süreci)
6) Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (Program amaç ve kazanımlarının belirlenmesi, uygun sınıf rehberliği etkinliklerinin seçilmesi ve geliştirilmesi süreci)
7) Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (Zaman planlaması)
8) Ara sınav
9) Development of Comprehensive Developmental Guidance Programs (Time planning)
10) Önleyici programlar
11) Okul Kademelerine Göre Rehberlik
12) Okul Rehberlik Personeli
13) Ödevlerin değerlendirilmesi
14) Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Myrick, R. D. (1987). Developmental Guidance and Counseling: A Practical Approach. Minneapolis: Educational Media Corporation. 2.Erkan, S (2004). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık. 3.Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı