MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4207 | RPDde Program Geliştirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısı, süreci, kaynakların kullanılması, örnek etkinlik ve deneme programlarının hazırlanması konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısı hakkında bilgi sahibi olur. 2.İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde rehberlik programlarının süreci hakkında bilgi sahibi olur. 3.Rehberlik programlarında zaman planlamasını etkili kullanır. 4.Rehberlik programlarında kaynakları etkili kullanır. 5.Örnek grup rehberliği etkinlikleri oluşturur. 6.Örnek grup rehberliği etkinliklerini uygular. 7.Örnek deneme programlarını oluşturur. 8.Örnek deneme programlarını uygular. |
Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı/ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Gelişimi | ||
2) | Gelişimsel Rehberlik Modeli | ||
3) | Okullarda Uygulanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programlarının İncelenmesi | ||
4) | Müdahaleler | ||
5) | Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (ihtiyaç analizi formlarının geliştirilmesi süreci) | ||
6) | Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (Program amaç ve kazanımlarının belirlenmesi, uygun sınıf rehberliği etkinliklerinin seçilmesi ve geliştirilmesi süreci) | ||
7) | Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi (Zaman planlaması) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Development of Comprehensive Developmental Guidance Programs (Time planning) | ||
10) | Önleyici programlar | ||
11) | Okul Kademelerine Göre Rehberlik | ||
12) | Okul Rehberlik Personeli | ||
13) | Ödevlerin değerlendirilmesi | ||
14) | Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme |
Ders Notları: | 1.Myrick, R. D. (1987). Developmental Guidance and Counseling: A Practical Approach. Minneapolis: Educational Media Corporation. 2.Erkan, S (2004). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık. 3.Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 56 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |