MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4205 | Meslek Etiği ve Yasal Konular | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin etik kuralları, mesleki sorunları, eğitim kurumlarında ve ruh sağlığı merkezlerindeki örgüt yapısı ve bu yapıya ilişkin sorunları öğrenmelerini ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirebilmelerini amaçlayan bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Etik ve ahlak arasındaki ilişkiyi anlama 2. Etik yaklaşımın temellerini kavrayabilme. 3. Kişisel değerlerin psikolojik danışma sürecine etkisini kavrayabilme. 4. Danışan hakları ve psikolojik danışmanın sorumluluklarını kavrayabilme. 5. Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki hukuksal düzenlemeleri kavrayabilme. 6. Etik ikilemlere çözüm bulma 7. Kişisel etikle mesleki etiği birleştirme |
Bazı meslek örgütlerinin etik kuralları, etik yaklaşımın temelleri, kişisel değerlerin psikolojik danışma sürecine etkisi, danışan hakları ve psikolojik danışmanın sorumlulukları, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki yasal konuları, etiğe uygun karar verme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Toplumsal etik ve etik felsefesi | ||
3) | Meslek etiğine giriş: Etiğe uygun karar verme, temel kavramlar, etik yaklaşımın temelleri, meslek kodunun işlevleri, etiğe uygun karar vermeye ilişkin modeller. | ||
4) | Danışan hakları ve psikolojik danışman'ın sorumlulukları. | ||
5) | PDR alanında etik kurallar: Temel ilkeler | ||
6) | PDR alanında etik kurallar: Etik standartlar | ||
7) | PDR alanındaki temel etik sorunlar ve Hukuksal düzenlemeler | ||
8) | Gizlilik, etik ve yasal sorunlar. | ||
9) | Çok yönlü ilişkiler | ||
10) | Meslek olmanın ölçütleri ve psikolojik danışma mesleği | ||
11) | Etik ikilemlerin tartışılması | ||
12) | Etik ikilemlerin tartışılması | ||
13) | Etik ikilemlerin tartışılması | ||
14) | Etik ikilemlerin tartışılması |
Ders Notları: | Corey, G., Corey, M.S., Callanan, P. (1998). Issues and Ethics in the Helping Professions. 3rd Edition. Brooks/Cole Publishing Company, Pacific Grove, California. |
Diğer Kaynaklar: | Remley, T.P. & Herlihy, B.P. (2013). Ethical, legal, and professional issues in counseling (4th Edition). The Merrill Counseling Series. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 45 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 55 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |