MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4209 | Aile Danışmanlığı | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Evlilik ve aile danışması süreci, evlilik ve aile danışması kuramları hakkında bilgi edinmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Evlilik ve aile danışmasının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 2.Eş seçme, evlilik ve aile kavramlarını kavrayabilir. 3.Evlilik ve aile danışması sürecini kavrayabilir. 4.Evlilik ve aile danışması ile ilgili yaklaşımları kavrayabilir. 5.Evlilik ve aile danışması yaklaşımlarını benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırabilir. 6.Evlilik ve aile danışmasında kullanılan strateji ve teknikleri kavrayabilir. |
Eş seçme, evlilik, aile ve aile ilişkileri; ailede uyum, aile problemleri, ailede ilişkiler ve iletişim; evlilik ve aile danışmasının tarihsel gelişimi ve teorik temelleri; temel yaklaşımlar; evlilik ve aile danışması süreci, ilkeler ve tekniklerin incelenmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Evlilik ve aile danışmasına giriş- Evlilik ve aile | ||
2) | Eş seçme, evlilik ve evlilik sorunları | ||
3) | Evlilikte çatışma ve eşlerin uyum sorunları | ||
4) | Ailede uyum ve sorunlar | ||
5) | Evlilik danışmasının niteliği, amacı ve süreç- Süreç amaçları | ||
6) | Aile danışmasının tarihsel gelişimi ve kuramsal temeller | ||
7) | Aile danışması yaklaşımları- Psikodinamik ve ilişkiler (obje) odaklı yaklaşımlar | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Sistem yaklaşımı | ||
10) | Yapısal aile danışması yaklaşımı | ||
11) | Davranış ve problem merkezli yaklaşımlar | ||
12) | Stratejik aile danışması yaklaşımı | ||
13) | Aile danışmasında strateji ve temel teknikler | ||
14) | Aile danışması yaklaşımlarını değerlendirme ve sonuç |
Ders Notları: | 1.Bigner, J. J. (1992). Parent-Child Relations. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. 2.Cottone, R. R. (1992). Theories and Paradigms of Counseling and Psychotherapy. Boston: Allyn and Bacon. 3.Davidson, J. K. & Moore, N. B. (1992). Marriage and Family. Washington: Wm. C. Brown Puplishers. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 47 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |