MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4209 Aile Danışmanlığı Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Evlilik ve aile danışması süreci, evlilik ve aile danışması kuramları hakkında bilgi edinmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Evlilik ve aile danışmasının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2.Eş seçme, evlilik ve aile kavramlarını kavrayabilir.
3.Evlilik ve aile danışması sürecini kavrayabilir.
4.Evlilik ve aile danışması ile ilgili yaklaşımları kavrayabilir.
5.Evlilik ve aile danışması yaklaşımlarını benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırabilir.
6.Evlilik ve aile danışmasında kullanılan strateji ve teknikleri kavrayabilir.

Dersin İçeriği

Eş seçme, evlilik, aile ve aile ilişkileri; ailede uyum, aile problemleri, ailede ilişkiler ve iletişim; evlilik ve aile danışmasının tarihsel gelişimi ve teorik temelleri; temel yaklaşımlar; evlilik ve aile danışması süreci, ilkeler ve tekniklerin incelenmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Evlilik ve aile danışmasına giriş- Evlilik ve aile
2) Eş seçme, evlilik ve evlilik sorunları
3) Evlilikte çatışma ve eşlerin uyum sorunları
4) Ailede uyum ve sorunlar
5) Evlilik danışmasının niteliği, amacı ve süreç- Süreç amaçları
6) Aile danışmasının tarihsel gelişimi ve kuramsal temeller
7) Aile danışması yaklaşımları- Psikodinamik ve ilişkiler (obje) odaklı yaklaşımlar
8) Ara sınav
9) Sistem yaklaşımı
10) Yapısal aile danışması yaklaşımı
11) Davranış ve problem merkezli yaklaşımlar
12) Stratejik aile danışması yaklaşımı
13) Aile danışmasında strateji ve temel teknikler
14) Aile danışması yaklaşımlarını değerlendirme ve sonuç

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Bigner, J. J. (1992). Parent-Child Relations. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. 2.Cottone, R. R. (1992). Theories and Paradigms of Counseling and Psychotherapy. Boston: Allyn and Bacon. 3.Davidson, J. K. & Moore, N. B. (1992). Marriage and Family. Washington: Wm. C. Brown Puplishers.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı