İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1221 | Karakter ve Değer Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin karakter, değerler, etik, demokrasi ve insan hakları eğitimi ile ilgili belirli kavramları, yaklaşımları, sınıflandırmaları ve teorileri keşfetmelerine ve bunların önemini içselleştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu da onların daha sağlıklı kararlar almalarını ve sorumlu vatandaşlar olmalarını sağlayacaktır. Bu anlamda ders, öğrencilerin üniversite eğitiminin sadece akademik bilgiyle donanmaktan ibaret olmadığını, aynı zamanda eşitlik, hakkaniyet, empati ve sosyal adalet gibi arzu edilen değer ve duyguları ve bunlara bağlı davranış kalıplarını benimseyerek hem kendi kişisel gelişimlerine hem de toplumun gelişimine katkıda bulunacaklarını düşünmelerine yardımcı olacak bir araçtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Erdem, değer, ahlak, karakter ve eşitlik gibi kavramları açıklayın. Değerlerin ve karakterin gelişiminde aile, okul ve çevrenin rolünü anlatır. Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel, dini ve ahlaki temelleri hakkında yorum yapabilecektir. Değerleri oluşturanın kültürel farklılıklar mı yoksa kültürel gelişimi etkileyen değerler mi olduğunu gerekçelendiriniz. Çok kültürlü toplumlardaki değerler krizini ve kültürel gelişimde değerlerin rolünü yorumlayabilecektir. Etik ikilemleri farklı perspektiflerden değerlendirebilecektir. Eğitimde demokrasi ve insan haklarının felsefi temellerini açıklayabilecektir. Eğitimin yurttaşlık sorumluluğu ve insan hakları kavramlarını şekillendirmedeki rolünü açıklamak. Demokratik karar alma ve yönetime katılımda okulların rolünü açıklayabileceklerdir. Eğitimde sosyal adalet, eşitlik, hakkaniyet, kapsayıcılık konularındaki fikirlerini ifade edebileceklerdir. Demokrasi ve insan hakları uygulamalarını uluslararası düzeyde karşılaştırabileceklerdir. |
*Karakter ve değerlerin gelişiminde aile, okul ve çevrenin rolü ile demokrasi ve insan hakları anlayışı (uluslararası müfredattan örnekler), *Etik ve sosyal sorumluluk *Davranışlar ve etik ilişkisi, toplumsal kurallar *Etik ikilemler, muhakeme, karar verme yapmak *Değerlerin, etiğin, demokrasinin ve insan kaynaklarının felsefi temelleri *Etik ve sosyal sorumluluk *Davranışlar ve etik ilişkisi, toplumsal kurallar *Etik ikilemler, muhakeme, karar verme yapmak *Değerlerin, etiğin, demokrasinin ve insan kaynaklarının felsefi temelleri *Kültür kavramı *Hoşgörü ve birlikte yaşama *Karakter ve değer gelişimi ve eğitiminde yaklaşım ve uygulamalardaki kültürel farklılıklar *Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve kültürel gelişimde değerlerin rolü *Değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin Türk eğitim ve kültür tarihinden örnekler Bir insan hakkı olarak kapsayıcı eğitim: (Toplumsal cinsiyet anaakımlaştırması; engelli bireyler; farklı sosyo-ekonomik geçmişlerden gelenler; mülteci çocuklar; çocuklar devlet gözetimi altında) *Vaka çalışması kapsayıcılığı *Tartışma konularının dağılımı *Sosyal medya: Nefret söylemi; cinsiyet ayrımcılığı; Çocuk suçu *Ayrımcılık üzerine bir belgesel *Değerler ve demokrasi açısından mobbing ve eğitim alanlarında İK Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kursa giriş ve gereklilikler | ||
2) | *Giriş: (Kök) değerler, karakter, demokrasi ve insan hakları (İH) ile ilgili temel kavramlar İnsan hakları çerçeveleri (örn. İH Evrensel Beyannamesi) | ||
3) | *Karakter ve değerlerin gelişiminde aile, okul ve çevrenin rolü ile demokrasi ve insan hakları anlayışı (uluslararası müfredattan örnekler) | ||
4) | *Etik ve sosyal sorumluluk *Davranışlar ve etik ilişkisi, toplumsal kurallar *Etik ikilemler, muhakeme, karar verme yapmak *Değerlerin, etiğin, demokrasinin ve insan kaynaklarının felsefi temelleri | ||
5) | *Kültür kavramı *Hoşgörü ve birlikte yaşama *Karakter ve değer gelişimi ve eğitiminde yaklaşım ve uygulamalardaki kültürel farklılıklar *Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve kültürel gelişimde değerlerin rolü | ||
6) | *Değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin Türk eğitim ve kültür tarihinden örnekler *Köy Enstitüleri Örneği | ||
7) | VİZE | ||
8) | Bir insan hakkı olarak kapsayıcı eğitim: (Toplumsal cinsiyet anaakımlaştırması; engelli bireyler; farklı sosyo-ekonomik geçmişlerden gelenler; mülteci çocuklar; çocuklar devlet gözetimi altında) *Vaka çalışması kapsayıcılığı *Tartışma konularının dağılımı | ||
9) | TARTIŞMA | ||
10) | *Sosyal medya: Nefret söylemi; cinsiyet ayrımcılığı; Çocuk suçu *Ayrımcılık üzerine bir belgesel | ||
11) | *Değerler ve demokrasi açısından mobbing ve eğitim alanlarında İK *Mobbing üzerine kısa filmler izlemek | ||
12) | SUNUM | ||
13) | SUNUM | ||
14) | Dönem değerlendirmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Arkar, H. (2008). Cloninger'in mizaç ve karakter boyutları ile kişilik bozuklukları arasındaki ilişki. Klinik Psikiyatri Dergisi, 11(3), 115-124. Ataç, N. (2016). Ahlak. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2017). Değer bilinçlendirme yaklaşımı. Çizgi Kitabevi. Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Lovat, T., Toomey, R., & Clement, N. (2010). International research handbook on values education and student well-being. Springer. Maltepe, P. (2022). Değerler eğitimi: Öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi/Degerler-Egitimi.pdf Maltepe, P. (2023). Değerler eğitimi: Aile ve toplum. Öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi-aile-ve-toplum/index.html Nurullah Ataç. (n.d.). Ahlak. Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2018). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Pegem. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |