ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4124 Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinin felsefi ve kuramsal temellerini, kullandıkları ilke ve tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca ilgili kuramların hangi psikolojik sorunlarda daha etkili olduğunu, ilgili kuramlara göre vaka kavramsallaştırmayı ve kuramların birbirine göre sınırlı ve güçlü yanlarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinin gelişimi ve günümüzdeki durumunu bilir.
2.Yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinin kuramsal temellerini ve temel kavramlarını bilir.
3.Yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinde vaka kavramsallaştırma, danışma planlama ve değerlendirme süreçlerinin nasıl olduğunu açıklar.
4.Yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinin yöntem ve tekniklerini açıklar.
5.Yeni psikolojik danışma yaklaşım ve modellerinin etkililiği ve eleştiri alan yönlerini bilir.

Dersin İçeriği

Yeni ve farklı psikolojik danışma yaklaşım ve modelleri, bu yaklaşım ve modellerin temelini oluşturan kavram, ilke ve teknikler; söz konusu yaklaşım ve modeller çerçevesinde danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırmaya ilişkin bilgi sahibi olma ve örnek uygulamalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramlarının kısa tarihçesi
3) Şema Terapi
4) Şema Terapi-2
5) Şema Terapi-3
6) Duygu Odaklı Terapi
7) Duygu Odaklı Terapi-2
8) Yaratıcı Sanat Terapileri
9) Ara sınav
10) Diyalektik Davranışçı Terapi
11) Kabullenme ve Kararlılık Terapisi
12) Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi
13) Çok Boyutlu Terapi
14) Süresi Sınırlı Dinamik Psikoterapi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1.Işık Terzi, Ş. ve Tekinalp, B. E. (2013). Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Ankara: PegemA Akademi. 2.Young, J. E., Klosko, J. S. & Weishaar, M. E. (2009). Şema Terapi. İstanbul: Litera Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı