ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4123 Yaratıcı Drama Uygulamaları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Yaratıcı dramanın gelişimi ve uygulama alanları konusunda bilgi ve farkındalık kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Yaratıcı dramayı tanımlar.
2.Benzer terimlerden (Psikodrama, Sosyodrama) farkını açıklar.
3.Yaratıcı drama ve oyun arasındaki ilişkiyi bilir.
4.Yaratıcı dramayla ilişkili temel kavramları açıklar.
5.Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir.
6.Yaratıcı dramanın kullanıldığı alanları bilir.

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi; bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, alana yönelik olumlu tutum geliştirilmes

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yaratıcı dramanın aşamaları
3) Yaratıcı drama: temel kavramlar
4) Yaratıcı dramada kullanılan yöntem ve teknikler
5) Drama lideri ve özellikleri
6) Yaratıcı drama ve grup süreci
7) Uyum ve güven çalışmaları
8) Uyum ve güven çalışmaları
9) Duyular ve algı
10) Duygular
11) İmgesel düşünme ve ifade
12) Yaratıcı dramanın iletişim alanında kullanımı
13) Yaratıcı dramanın çatışma çözme alanında kullanımı
14) Yaratıcı dramanın toplumsal duyarlılık alanında kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1.Üstündağ, T. (2006). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, 7. baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara. 2.Adıgüzel, H.Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayıncılık, İstanbul. 3.Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama. Eğiten Kitap, İstanbul. 4.San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya Yayınevi, Ankara. 5.Spolin, V. (1986). Theater games for the classroom : a teacher's handbook Evanston, IL : Northwestern University Press

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 40
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı