REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4123 | Yaratıcı Drama Uygulamaları | Bahar | 3 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Yaratıcı dramanın gelişimi ve uygulama alanları konusunda bilgi ve farkındalık kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Yaratıcı dramayı tanımlar. 2.Benzer terimlerden (Psikodrama, Sosyodrama) farkını açıklar. 3.Yaratıcı drama ve oyun arasındaki ilişkiyi bilir. 4.Yaratıcı dramayla ilişkili temel kavramları açıklar. 5.Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir. 6.Yaratıcı dramanın kullanıldığı alanları bilir. |
Temel kavramlar, yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi; bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, alana yönelik olumlu tutum geliştirilmes |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Yaratıcı dramanın aşamaları | ||
3) | Yaratıcı drama: temel kavramlar | ||
4) | Yaratıcı dramada kullanılan yöntem ve teknikler | ||
5) | Drama lideri ve özellikleri | ||
6) | Yaratıcı drama ve grup süreci | ||
7) | Uyum ve güven çalışmaları | ||
8) | Uyum ve güven çalışmaları | ||
9) | Duyular ve algı | ||
10) | Duygular | ||
11) | İmgesel düşünme ve ifade | ||
12) | Yaratıcı dramanın iletişim alanında kullanımı | ||
13) | Yaratıcı dramanın çatışma çözme alanında kullanımı | ||
14) | Yaratıcı dramanın toplumsal duyarlılık alanında kullanımı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Üstündağ, T. (2006). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, 7. baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara. 2.Adıgüzel, H.Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayıncılık, İstanbul. 3.Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama. Eğiten Kitap, İstanbul. 4.San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya Yayınevi, Ankara. 5.Spolin, V. (1986). Theater games for the classroom : a teacher's handbook Evanston, IL : Northwestern University Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 40 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |