MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4122 | Uygulamalı Davranış Analizi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Davranış problemleriyle başa çıkma yöntemleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Davranış problemlerini çeşitli ölçütlere göre tanımlayabilir. 2.Problem davranışa karar verme sürecindeki basamakları bilir. 3.Dönüştürülebilir sembol sistemini bilir ve uygulayabilir. 4.Pekiştirme tarifelerini bilir. 5.Davranışlara kalıcılık kazandırma yöntemlerini açıklar. |
Öğrenme kuramları, uygulamalı davranış analizinin temel ilkeleri, hedef davranışların belirlenmesi, veri kayıt teknikleri, grafik çizme ve yorumlama, pekiştirme, ipucu ve türleri, şekil verme, sembol pekiştirme, problem davranışların değerlendirilmesi ve uygun olmayan davranışların azaltılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Kuramsal çerçeve | ||
3) | Kuramsal çerçeve | ||
4) | Uygulamalı davranış analizi ilkeleri | ||
5) | Davranışların tanımlanması ve davranışsal amaç yazımı | ||
6) | Hedef davranışların belirlenmesi ve tanımlanması | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Hedef davranışlara ilişkin ölçme ve değerlendirme | ||
9) | Uygun davranışları artırma | ||
10) | Sosyal pekiştireçlerin ve etkinlik pekiştirecinin kullanımı | ||
11) | Dönüştürülebilir sembolle pekiştirme sistemi | ||
12) | Uygun olmayan davranışların azaltılması | ||
13) | Uygulamalı davranış analizi üzerine yürütülmüş araştırma örnekleri | ||
14) | Uygulamalı davranış analizi üzerine yürütülmüş araştırma örnekleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Erbaş, D. Yücesoy Özkan, Ş. (Ed). (2017). Uygulamalı Davranış Analizi. Pegem Yayınevi, Ankara. 2.Troutman, A.C. & Alberto, P.A. (2014). Uygulamalı Davranış Analizi. (Çev. Ed.: Hakan Sarı). Nobel Yayıncılık: Ankara. 3.Vuran, S. Olçay Gül, S., Ünlü, E. (2018). Uygulamalı Davranış Analizi. Eğiten Kitap. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |