ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4121 Okullarda Sosyal Beceri Eğitimi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilere sosyal beceri ile ilgili kavramlarla, sosyal beceri modelleri ile ve sosyal beceri kazandırma süreci ile ilgili bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sosyal beceri ile ilgili temel kavramları açıklar.
Sosyal becerileri oluşturan unsurları açıklar.
Sosyal beceri türlerini açıklar.
Sosyal beceri modellerini açıklar.
Sosyal becerilerin ölçülmesi ve kazandırılması ile ilgili teknikleri açıklar.
Güç insanlarla baş etmede kullanılabilecek olan sosyal becerileri açıklar.

Dersin İçeriği

Sosyal beceri ile ilgili kavramlar, sosyal becerileri oluşturan unsurlar, sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal beceriler; duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol; sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar ile İlgili Bilgiler
2) Sosyal Beceri ile İlgili Kavramlar
3) Sosyal Becerileri Oluşturan Unsurlar
4) Sosyal Beceri Türleri
5) Sosyal Beceri Kazandırılması ve Kullanılan Teknikler
6) Sosyal Beceri Modelleri
7) Sosyal Beceri Modelleri
8) I. Ara Sınav
9) Sosyal Becerilerin Ölçülmesi
10) Sosyal Becerilerin Ölçülmesi
11) Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Duyuşsal Anlatımcılık, Duyarlık ve Kontrol)
12) Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Duyuşsal Anlatımcılık, Duyarlık ve Kontrol)
13) II. Ara Sınav
14) Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Sosyal Duyarlık ve Sosyal Kontrol)

Kaynaklar

Ders Notları: Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons. Kelly, J. A. (1982). Social-skills training. New York: Springer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 15 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı