ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4121 | Okullarda Sosyal Beceri Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilere sosyal beceri ile ilgili kavramlarla, sosyal beceri modelleri ile ve sosyal beceri kazandırma süreci ile ilgili bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sosyal beceri ile ilgili temel kavramları açıklar. Sosyal becerileri oluşturan unsurları açıklar. Sosyal beceri türlerini açıklar. Sosyal beceri modellerini açıklar. Sosyal becerilerin ölçülmesi ve kazandırılması ile ilgili teknikleri açıklar. Güç insanlarla baş etmede kullanılabilecek olan sosyal becerileri açıklar. |
Sosyal beceri ile ilgili kavramlar, sosyal becerileri oluşturan unsurlar, sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal beceriler; duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol; sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar ile İlgili Bilgiler | ||
2) | Sosyal Beceri ile İlgili Kavramlar | ||
3) | Sosyal Becerileri Oluşturan Unsurlar | ||
4) | Sosyal Beceri Türleri | ||
5) | Sosyal Beceri Kazandırılması ve Kullanılan Teknikler | ||
6) | Sosyal Beceri Modelleri | ||
7) | Sosyal Beceri Modelleri | ||
8) | I. Ara Sınav | ||
9) | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | ||
10) | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | ||
11) | Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Duyuşsal Anlatımcılık, Duyarlık ve Kontrol) | ||
12) | Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Duyuşsal Anlatımcılık, Duyarlık ve Kontrol) | ||
13) | II. Ara Sınav | ||
14) | Güç İnsanlarla Baş Etmede Sosyal Beceriler (Sosyal Duyarlık ve Sosyal Kontrol) |
Ders Notları: | Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons. Kelly, J. A. (1982). Social-skills training. New York: Springer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |