ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4120 | RPDde Konsültasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, konsültasyon hizmetlerinin özellikleri ve çeşitli konsültasyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Konsültasyonun tanımını yapar. Konsültasyonun özelliklerini açıklar. Konsültasyon modellerini sıralar. Konsültasyon modellerini benzerlik ve farklılıkları bakımından karşılaştırır. Psikolojik danışma alanında hangi durumlarda konsültasyonun kullanılabileceğine örnekler verir. |
Okul danışmanlığı ve konsültasyon hizmetleri, konsültasyon ilke ve teknikleri; ailelere ve öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerinin uygulanması, konsültasyon hizmetleri ile ilgili etkililik çalışmalarının incelenmesi, okul yönetimi ile iş birliği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Konsültasyona giriş, tanımlar | ||
2) | Konsültasyonun özellikleri- Konsültasyonun önemi | ||
3) | Konsültasyon modelleri- sınıflama | ||
4) | Üçlü konsültasyon modeli | ||
5) | Problem çözme merkezli model | ||
6) | Davranışçı konsültasyon modeli | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Ruh sağlığı konsültasyon modeli | ||
9) | Adleryen konsültasyon modeli | ||
10) | Grup konsültasyonunda süreç modeli-Kolaylaştırıcı- direktif süreç modeli | ||
11) | Konsültasyon Çalışmaları Öncesinde Bilinmesi Gerekenler | ||
12) | Konsültasyonla ilgili yapılmış çalışmalar | ||
13) | PDR alanında konsültasyon hizmetlerinin değerlendirilmesi, öneriler | ||
14) | Genel tekrar |
Ders Notları: | Dinkmeyer, C. ve Carlson, J. (2001). Consultation: Creating school based interventions. (Second ed.) Philadelphia: Brunner Routledge. Dollarhide, C.T (2003). Partnering with Students: Consulting in the Three Domains. School Counseling in the Secondary School. Collete T. Dollarhide & Kelly A. Sagınak (Eds.), Boston: Allyn and Bacon, 185-201. Erchul, W.P., Martens, B.K. (2006). School consultation: Conseptual and emprical bases of practice. USA: Springer Science and Business. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 101 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |