ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4120 RPD’de Konsültasyon Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin, konsültasyon hizmetlerinin özellikleri ve çeşitli konsültasyon modelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Konsültasyonun tanımını yapar.
Konsültasyonun özelliklerini açıklar.
Konsültasyon modellerini sıralar.
Konsültasyon modellerini benzerlik ve farklılıkları bakımından karşılaştırır.
Psikolojik danışma alanında hangi durumlarda konsültasyonun kullanılabileceğine örnekler verir.

Dersin İçeriği

Okul danışmanlığı ve konsültasyon hizmetleri, konsültasyon ilke ve teknikleri; ailelere ve öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerinin uygulanması, konsültasyon hizmetleri ile ilgili etkililik çalışmalarının incelenmesi, okul yönetimi ile iş birliği.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konsültasyona giriş, tanımlar
2) Konsültasyonun özellikleri- Konsültasyonun önemi
3) Konsültasyon modelleri- sınıflama
4) Üçlü konsültasyon modeli
5) Problem çözme merkezli model
6) Davranışçı konsültasyon modeli
7) Ara Sınav
8) Ruh sağlığı konsültasyon modeli
9) Adleryen konsültasyon modeli
10) Grup konsültasyonunda süreç modeli-Kolaylaştırıcı- direktif süreç modeli
11) Konsültasyon Çalışmaları Öncesinde Bilinmesi Gerekenler
12) Konsültasyonla ilgili yapılmış çalışmalar
13) PDR alanında konsültasyon hizmetlerinin değerlendirilmesi, öneriler
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Dinkmeyer, C. ve Carlson, J. (2001). Consultation: Creating school based interventions. (Second ed.) Philadelphia: Brunner Routledge. Dollarhide, C.T (2003). Partnering with Students: Consulting in the Three Domains. School Counseling in the Secondary School. Collete T. Dollarhide & Kelly A. Sagınak (Eds.), Boston: Allyn and Bacon, 185-201. Erchul, W.P., Martens, B.K. (2006). School consultation: Conseptual and emprical bases of practice. USA: Springer Science and Business.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı