ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4119 Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Özel yeteneklilik kavramını, özel yeteneklilikte belirgin özellikleri, kullanılan ölçekleri, önleyici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini, programları ve uygulamaları açıklamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Özel yetenekliliği tanımlar.
Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerini açıklar.
Özel yetenekliliği sınıflandırır.
Özel yetenekliliğin yaygınlığını açıklar.
Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi sürecini açıklar.
Erken eğitim programlarına örnekler verir.
Dünyadan ve Türkiye?den eğitim modelleri ve kurum örneklerini karşılaştırır.
Özel yeteneklilikte psikolojik danışmanların rollerini ve işlevlerini açıklar.

Dersin İçeriği

1. Özel yetenek tanımı
2. Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri
3. Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı
4. Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi
5. Özel yeteneklilik ve erken eğitim programları
6. Dünyadan özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin örnek modeller
7. Türkiye'de özel yeteneklilerin eğitimi (kurumlar, merkezler)
8. Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve yapılandırılması
2) Özel yetenek tanımı
3) Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri
4) Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri
5) Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı
6) Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı
7) Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi
8) Ara Sınav
9) Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi
10) Özel yeteneklilik ve erken eğitim programları
11) Dünyadan özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin örnek modeller
12) Türkiye'de özel yeteneklilerin eğitimi (kurumlar, merkezler)
13) Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma
14) Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma

Kaynaklar

Ders Notları: Ataman, A. (Ed) (2003), Özel eğitime giriş, üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Baykoç Dönmez, N. (2004). Üstün yetenekli çocukların eğitimlerinde bilim sanat merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 69-73. Baykoç Dönmez, N., Kurt, Z. Ş. (2004). Bebeklik ve okulöncesi dönemde üstün yetenekli çocukların ve ailelerinin yönlendirilmesi. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 393-400. Bisland, A. (2004) Developingleadershipskills in younggiftedstudents. Gifted Child Today Magazine, 27(6), 24.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 15
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı