ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4118 Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberliğin önleyici işlevi ile ilgili kuramsal bilgi kazanması; özellikle okulda ve danışma ortamında bireyler için risk etmeni ve koruyucu etmen olabilecek değişkenler hakkında bilgi sahibi olması, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişim programları konusunda bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Psikolojik danışma ve rehberliğin önleyici misyonu, temel ilkeleri ve önleyici çalışmaların tarihçesini açıklar.
2.Önleme düzeyleri ve önleme kuramlarını açıklar.
3.Bireyler için risk ve koruyucu etmenlerin neler olabileceğini açıklar.
4.Temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişim programları çerçevesinde çeşitli konularla ilgili yapılabilecek çalışmalarla ilgili bilgi sahibi olur.
5.Danışmanlık tedbirleri ve danışmanlık tedbiri raporlarının hazırlanması sürecini açıklar.

Dersin İçeriği

Psikolojik Danışma ve rehberliğin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Önleyici Misyonu, Temel İlkeleri ve Tarihçesi
3) Önleme Düzeyleri ve Önleme Kuramları
4) Önleme Düzeyleri ve Önleme Kuramları
5) Risk Etmenleri ve Koruyucu Etmenler
6) Risk Etmenleri ve Koruyucu Etmenler
7) Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Şiddet-Zorbalık, Cinsel İstismar)
8) Ara sınav
9) Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Teknoloji ve Madde Kötüye Kullanımı)
10) Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (İntihar)
11) Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Okul Terki)
12) Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması
13) Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması
14) Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1.Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık 2.Sandoval, J. (2002). Handbook of crisis counseling, intervention, and prevention in the schools. 2nd Ed. London: Lawrence erlbaum.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı