REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4118 | Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberliğin önleyici işlevi ile ilgili kuramsal bilgi kazanması; özellikle okulda ve danışma ortamında bireyler için risk etmeni ve koruyucu etmen olabilecek değişkenler hakkında bilgi sahibi olması, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişim programları konusunda bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Psikolojik danışma ve rehberliğin önleyici misyonu, temel ilkeleri ve önleyici çalışmaların tarihçesini açıklar. 2.Önleme düzeyleri ve önleme kuramlarını açıklar. 3.Bireyler için risk ve koruyucu etmenlerin neler olabileceğini açıklar. 4.Temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişim programları çerçevesinde çeşitli konularla ilgili yapılabilecek çalışmalarla ilgili bilgi sahibi olur. 5.Danışmanlık tedbirleri ve danışmanlık tedbiri raporlarının hazırlanması sürecini açıklar. |
Psikolojik Danışma ve rehberliğin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Önleyici Misyonu, Temel İlkeleri ve Tarihçesi | ||
3) | Önleme Düzeyleri ve Önleme Kuramları | ||
4) | Önleme Düzeyleri ve Önleme Kuramları | ||
5) | Risk Etmenleri ve Koruyucu Etmenler | ||
6) | Risk Etmenleri ve Koruyucu Etmenler | ||
7) | Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Şiddet-Zorbalık, Cinsel İstismar) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Teknoloji ve Madde Kötüye Kullanımı) | ||
10) | Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (İntihar) | ||
11) | Temel Yaşam Becerileri ve Pozitif Genç Gelişimi Programları (Okul Terki) | ||
12) | Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması | ||
13) | Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması | ||
14) | Danışmanlık Tedbirleri ve Raporların Hazırlanması |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık 2.Sandoval, J. (2002). Handbook of crisis counseling, intervention, and prevention in the schools. 2nd Ed. London: Lawrence erlbaum. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |