ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4117 Okul Ortamında Ruh Sağlığı Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Ruh sağlığını ve ilişkili kavramları, ekollere göre ruh sağlığını, okulda ruh sağlığını etkileyebilecek faktörleri, öğrenme-ruh sağlığı ilişkisini araştırma bulgularını da ortaya koyarak açıklamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Ruh sağlığı ve ilişkili kavramları tanımlar.
2.Farklı kuramlara göre ruh sağlığını açıklar.
3.Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörlere örnekler verir.
4.İnsancı eğitim anlayışına göre ruh sağlığını açıklar.
5.Okulda ruh sağlığını gelişim dönemlerine göre tartışır.
6.Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisini kurar.
7.Okulda ruh sağlığını araştırma bulgularıyla ortaya koyar.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı; bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ruh sağlığı ve ilişkili kavramlar
3) Psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı
4) Psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı
5) Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler
6) Okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayış
7) Ara sınav
8) Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı
9) Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı
10) Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisi
11) Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisi
12) Okulda ruh sağlığını inceleyen araştırmalara örnekler
13) Okulda ruh sağlığını inceleyen araştırmalara örnekler
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1.Çokamay, G. , Kapçı, E. G. ve Sever, M. (2017). Okul ruh sağlığı hizmetlerinde yaşanan sorunlar: Psikolojik danışmanların görüşleri, ElementaryEducation Online, 2017; 16(4): 1395-1406 İlköğretim Online, 16(4), 1395-1406, 2017. 2.Kılıçcı, Y. (2006). Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. 3.Korkut-Owen, F. &Owen, D. (2008). Okul psikolojik danışmanlarının rol ve işlevleri: Yöneticiler ve psikolojik danışmanların görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 207-221. 4.Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(32), 54-63. 5.Tuzgöl Dost, M. ve Keklik, İ. (2012). Alanda çalışanların gözünden psikolojik danışma ve rehberlik alanının sorunları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 389-407.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı