ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4117 | Okul Ortamında Ruh Sağlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Ruh sağlığını ve ilişkili kavramları, ekollere göre ruh sağlığını, okulda ruh sağlığını etkileyebilecek faktörleri, öğrenme-ruh sağlığı ilişkisini araştırma bulgularını da ortaya koyarak açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ruh sağlığı ve ilişkili kavramları tanımlar. 2.Farklı kuramlara göre ruh sağlığını açıklar. 3.Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörlere örnekler verir. 4.İnsancı eğitim anlayışına göre ruh sağlığını açıklar. 5.Okulda ruh sağlığını gelişim dönemlerine göre tartışır. 6.Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisini kurar. 7.Okulda ruh sağlığını araştırma bulgularıyla ortaya koyar. |
Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı; bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Ruh sağlığı ve ilişkili kavramlar | ||
3) | Psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı | ||
4) | Psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı | ||
5) | Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler | ||
6) | Okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayış | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı | ||
9) | Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı | ||
10) | Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisi | ||
11) | Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerle ruh sağlığı ilişkisi | ||
12) | Okulda ruh sağlığını inceleyen araştırmalara örnekler | ||
13) | Okulda ruh sağlığını inceleyen araştırmalara örnekler | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Çokamay, G. , Kapçı, E. G. ve Sever, M. (2017). Okul ruh sağlığı hizmetlerinde yaşanan sorunlar: Psikolojik danışmanların görüşleri, ElementaryEducation Online, 2017; 16(4): 1395-1406 İlköğretim Online, 16(4), 1395-1406, 2017. 2.Kılıçcı, Y. (2006). Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. 3.Korkut-Owen, F. &Owen, D. (2008). Okul psikolojik danışmanlarının rol ve işlevleri: Yöneticiler ve psikolojik danışmanların görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 207-221. 4.Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(32), 54-63. 5.Tuzgöl Dost, M. ve Keklik, İ. (2012). Alanda çalışanların gözünden psikolojik danışma ve rehberlik alanının sorunları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 389-407. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |