ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4115 Okulda Krize Müdahale Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Psikolojik danışmanın koruyucu ruh sağlığı içinde önemli bir yeri olan kriz ve krize müdahaleye ilişkin kavram ve konuların kavranması, tartışılması ve krize müdahale becerilerinin öğretilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Durumluk ve gelişimsel krizleri belirler
2.Farklı krize müdahale tarzlarını ve becerilerini öğrenir.
3.Koruyucu ruh sağlığı olarak kriz ve krize müdahalenin psikolojik danışma içinde önemli bir yerinin olduğunu kavrar.
4.Krizin aşamalarını anlar.
5.Kriz ve krize müdahaleye ilişkin temel kavram ve yaklaşımları öğrenir.

Dersin İçeriği

Define situational and developmental crisis.
Know crisis intervention strategies and skills.
Learns the different concepts and issues related to crisis and crisis intervention in preventive mental health which has an important place in psychological counseling.
Understands the different phases of crisis.
Learns the basic concepts and approaches to crisis and crisis intervention.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kriz ve kriz tepkileri
3) Kriz kuramları
4) Kriz danışmanlığı 1: Müdahale ve beceriler
5) Kriz danışmanlığı 2: Müdahale ve beceriler
6) Okullarda kriz ve karar verme
7) Crisis in school
8) Ara sınav
9) Kendine zarar verme
10) Boşanma
11) Siber zorbalık
12) Cyber bullying
13) Zorunlu göç
14) Mülteci psikolojisi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1.Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (Ed.). ( 2016). Kriz Danışmanlığı. Pegem Akademi Ersever, O.G. (1996) ?İntihar Krizine Müdahale. Kriz Dergisi. C4, S1, 67-69. 2.Sayıl, I. ve diğerleri (2000) Kriz ve krize Müdahale. Ankara: Damla Matbaacılık, Reklamcılık ve Yayıncılık Ltd. Şti. 3.Sonneck, Gernot ve diğerleri (2000) Krize Müdahale ve İntiharı Önleme. Çev: Yasemin Sözer. Ankara: Damla Matbaacılık, Reklamcılık ve Yayıncılık Ltd. Şti.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı