ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4114 | Kısa Süreli Psikolojik Danışma | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli psikolojik danışmaya, çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesine, ilkelerine, yöntem ve tekniklerine ve söz konusu psikolojik danışma yaklaşımına ilişkin güncel araştırmalara ilişkin bir anlayışa sahip olabilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modellerini açıklar. 2.Kısa süreli terapilerin tarihçesini açıklar. 3.Kısa süreli yaklaşımları diğerleriyle karşılaştırır. 4.Kısa süreli acil psikoterapinin psikolojik danışma alanına uygulanabilirliği konusunda yapılan araştırma bulgularını açıklar. 5.Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın ilke ve tekniklerini açıklar. 6.Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın aşamalarını sıralar. 7.Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın stratejileri ve yöntemlerine örnekler verir. 8.Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın farklı alanlara uygulanabilirliğini kavrar. |
Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri, Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesi, Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın özellikleri ve varsayımları, İlk oturum ve sürecin anlatılması.Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde amaç oluşturma. Gönülsüz danışanların süreci kabul etmesine yardımcı olma, Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde mucize sorular. Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ?Başka ne?? soruları. Çözümlere ilişkin farkındalık kazandırma., Öğrencilerin özkaynaklarına ilişkin farkındalık kazanmalarına yardımcı olma: zihin haritası, amigo teknikleri. Belirlenen ana hattın ve ilerlemenin derecelendirilmesi. Amaca ulaşmada karşılaşılabilecek olası engellerin tanımlanması ve engellerle başa çıkma, İlk oturumu bir mesaj vererek sonlandırma: Övgü, ifadeleri bağlama, ödevler. İlk oturumun bileşenlerini bütünleştirme: Yol haritası, Sonraki oturumları yürütme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesi. Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın özellikleri ve varsayımları. | ||
3) | İlk oturum ve sürecin anlatılması. Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde amaç oluşturma. Gönülsüz danışanların süreci kabul etmesine yardımcı olma. | ||
4) | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde mucize sorular. Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ?Başka ne?? soruları. | ||
5) | Çözümlere ilişkin farkındalık kazandırma. Öğrencilerin özkaynaklarına ilişkin farkındalık kazanmalarına yardımcı olma: zihin haritası, amigo teknikleri. Belirlenen ana hattın ve ilerlemenin derecelendirilmesi. | ||
6) | İlk oturumu bir mesaj vererek sonlandırma: Övgü, ifadeleri bağlama, ödevler. İlk oturumun bileşenlerini bütünleştirme: Yol haritası. | ||
7) | Sonraki oturumları yürütme. Sonraki oturumların bileşenleri: ?EARS?. | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Derecelendirme. Başka bir oturum için gereksinimi belirleme. İkinci ve sonraki oturumlar: Yol haritası. | ||
10) | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma kavramlarını genişletme. | ||
11) | Senaryoların sunulması | ||
12) | Senaryoların sunulması. | ||
13) | Senaryoların sunulması. | ||
14) | Senaryoların sunulması. |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology 2.Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. 3.Garfield, S. L. (1998). The practice of brief psychotherapy. Canada: John Wiley&Sons, Inc. 4.Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. 5.Lines, D. (2006). Brief counselling in schools: Working with young people from 11 to 18 (Second Edition). London: Sage Publications. 6.Murphy, J. J. (1997). Solution-focused counseling in middle and highschools. American Counseling Association. 7.Sklare, G. B. (1997). Brief counseling tha tworks: A solution-focused approach for school counselors. California: Corwin Pres, Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |