ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4110 | Cinsel Sağlık Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin cinsel sağlık konularındaki tutumlarını, bu konudaki yanlış bilgi ve yanlış inanışlarını gidermek ve öğrencilere, okullarda öğrencilerin cinsellikle ilgili sorunlarında yardımcı olabilecek düzeye gelebilecek temel bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Cinsel sağlıkla ilgili temel kavramları açıklar. 2.Öğrencilerdeki cinsiyete dayalı farklılıkların nedenlerini açıklar 3.Öğrencilerin ergenlik dönemindeki sorunların çözüm yollarına örnekler verir. 4.Cinsellikle ilgili ulusal ve uluslararası kültürlerin farkını açıklar. 5.Öğrencilerin ergenlik dönemindeki bedensel ve psiko-sosyal gelişim özelliklerini ve değişimlerini dikkate alarak eğitim süreçlerini düzenler. |
Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin Amacı-Önemi, Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimine Hazırlık, Toplumlarda Cinselliğe Bakış, Toplumsal Değerler (Kültürel ve İnanç boyutu), Cinsel Kimlik Geliştirme, Cinsiyete bağlı davranış farklılıkları ve evrimsel süreci, Ergenlik Döneminde Bedensel Değişiklikler, Ergenlik Dönemindeki Psiko-sosyal Değişiklikler, Üreme Sağlığı, Karar Verme Süreci ve Güvenli Davranış, Ergenlikte Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgiler ve İnanışlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Cinsellik | ||
3) | Cinsel Gelişim | ||
4) | Cinsel Olgunluk | ||
5) | Cinsel Farklılıklar | ||
6) | Cinsel Kimlik ve Roller | ||
7) | Ergenlik Döneminde Fiziksel Değişiklikler | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Ergenlik Döneminde Psikolojik Değişiklikler | ||
10) | Üreme Sistemi Sağlığı I | ||
11) | Üreme Sistemi Sağlığı II | ||
12) | Üreme Sistemi Sağlığı III | ||
13) | Ergenlik Döneminde Tehlikeli Alışkanlıkların Önlenmesi | ||
14) | Ergenlik Döneminde Tehlikeli Alışkanlıkların Önlenmesi |
Ders Notları: | 1.Bayrak, G.,Başgül, Ş. S. ve Gündüz, T. (2011). Ailede cinsel sağlık eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları. 2.Bulut, A., Ortaylı, N., Çokar, M., &Nalbant, H. (2002). Cinsel sağlık bilgileri eğitimi. hizmet öncesi eğitim programı. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. İstanbul. 3.Eschenhagen, D.,Kattmann, U., Dieter, R. (1998). Fachdidaktikbiologie. AulisVerlag. Deubner. Köln. 4.Götz, K. (1995). Sexualitätdesmenschen. Verlag C.H. Beck. München. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |