MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1095 | Kültürel Antropoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Dersin Amacı: | 455/5000 Bu dersin iki amacı vardır: İlki, öğrencilere antropolojinin din, ırk ve ırkçılık, millyetçilik, siyasi sistemler, geçinme stratejileri gibi temel kavramlarını tanıtmaktır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Irk ve ırkçılık, onun kökenleri ve sömürgecilik ile ilişkilerine dair bir anlayış geliştirmek. (2)Kültürel pratikler olarak etnik köken ve milliyetçiliğe dair bir anlayış geliştirmek. (3)Din, dünya görüşü, mit ve ritüelleri kavramak. (4)Toplumların geliştirdikleri birçok geçinme stratejisini öğrenmek. (5)‘Ekonomi’nin nasıl çalışıldığına dair bir anlayış geliştirmek. (6)Farklı siyasi örgütlenmelere dair teorileri tanımlamak. (7)‘Devlet’in nasıl çalışıldığına dair kavramları tanımlamak. (8)Antropolojik kavram ve teorileri varolan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak. (9)İnsanların sosyo-kültürel çeşitliliğini anlamak. |
1) Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması 2) Antropoloji Nedir? Lavenda & Schultz, 1. Bölüm 3) Kültür Nedir? Lavenda & Schultz, 2. Bölüm 4) Alan Çalışması ve Antropoloji Lavenda & Schultz, 3. Bölüm 5) Antropoloji, Tarih ve Kültürel Çeşitliliğin Açıklanması Lavenda & Schultz, 4. Bölüm 6) Dil Lavenda & Schultz, 5. Bölüm 7) Kültür ve Birey Lavenda & Schultz, 6. Bölüm 8) Vize Konu Tekrarı ve Vize 9) Anlam Yaratılması Lavenda & Schultz, 7. Bölüm 10) Dünya Görüşü Lavenda & Schultz, 8. Bölüm 11) Akrabalık İlişkileri Lavenda & Schultz, 11. Bölüm 12) Evlilik ve Aile Lavenda & Schultz, 12. Bölüm 13) Küreselleşme Lavenda & Schultz, 14. Bölüm 14) Kapanış Dersi Derste Öğrenilenlerin Toparlanması ve Öğrencilerle Dersin Değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction, meeting with class | None | |
2) | What is anthropology? | Lavenda & Schultz, 1st chapter | |
3) | What is culture? | Lavenda & Schultz, 2nd chapter | |
4) | Fieldwork and anthropology | Lavenda & Schultz, 3rd chapter | |
5) | Anthropology, history and explanation of cultural diversity | Lavenda & Schultz, 4th chapter | |
6) | Language | Lavenda & Schultz, 5th chapter | |
7) | Culture and Individual | Lavenda & Schultz, 6th chapter | |
8) | Midterm | ||
9) | Meaning Making | Lavenda & Schultz, 7th chapter | |
10) | Worldwiev | Lavenda & Schultz, 8th chapter | |
11) | Relatives | Lavenda & Schultz, 11th chapter | |
12) | Marriage and Family | Lavenda & Schultz, 12th chapter | |
13) | Globalization | Lavenda & Schultz, 14th chapter | |
14) | Concluding Remarks | None |
Ders Notları: | Schultz, Emily A. and Roberth H. Lavenda (2012), Cultural anthropology: A Perspective on the Human Condition. |
Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |