ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4113 İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Bu ders İngilizce öğretmen adaylarının ders kitap ve malzemelerinin doğru seçimi, kullanırken öğrencinin ihtiyaçlarına ve dersin amaçlarına göre etkili kullanımını ve gerektiğinde farklı değiştirme yöntemlerini uygulamayı öğrenmesini amaçlar.
Ayrıca, bu ders yoluyla yabancı dil öğretmen adaylarını Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi’ne dair konularda kuramsal ve pedagojik açıdan bilgilendirmek ve uygulamaya yönelik deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Yabancı dil eğitiminde kullanılan bilgisayar teknolojilerini tanıyacak
*Yabancı dil eğitiminde bilgisayar teknolojisi uygulamaları ve çevrimiçi kaynakların seçilmesi ve derse entegrasyonu konusunda deneyim kazanacaklardır.
*21 yüzyılda teknoloji kullanımına ilişkin farklı yaklaşımları ayırt edebilecek,
*Öğrenme çıktılarını detaylandırıp değerlendirebilecek,
*Uygun metot ve araçları seçebilecek,
*Yabancı dil becerilerini öğretmek adına çeşitli görsel, işitsel, video ve interaktif web materyalleri geliştirebilecek,
*Çeşitli uygulamaları ve teknolojik araçları pedagojik açıdan değerlendirip seçebilecek.
*Ders malzemelerini geliştirilme, değerlendirme ve adapte etme ilkelerini bilir ve onları etkin kullanır.
*Öğrencilerin ihtiyaç ve seviyelerine göre kullanılan malzemeleri daha uygun hale getirmek için, eklemek, değiştirmek, kaldırmak ve değiştirmek için becerilerini ortaya koyar.
*Ders malzemelerini sürekli gözden geçirmek ve öğrencilerin ihtiyacına uygun hala getirmek için bir takdir ve beceri göstermek.
*Dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerini geliştirecek materyaller üretmeyi öğrenirler

Dersin İçeriği


İkinci/yabancı dil öğretiminde teknoloji destekli dil eğitimine dair kuram ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırma. Farklı öğrenme ortamları için yabancı dil eğitim malzemelerinin geliştirilmesinde bilgisayar uygulamalarının ve çevrimiçi kaynakların değerlendirilmesi, seçilmesi ve öğretime entegrasyonu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 21 yüzyıl becerileri ve aynı yüzyılda öğrenciler ve dil öğretimi
2) Materyal geliştirme ve uyarlanması alanında temel konular ve ihtiyaç analizi
3) ASSURE Modeli kapsamında materyal geliştirme ve uyarlama sureci
4) Sanal gerçeklik ve dijital oyunlar aracılığı ile yabancı dil öğretimi
5) Senkron ve asenkron iletişim ve öğrenme
6) Mobil öğrenme araçları.
7) Bilgisayar Destekli Dil Öğretiminde öğretmen eğitiminin yeri ve önemi
8) Yabancı dilde okuma becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme,
9) Yabancı dilde yazma becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme,
10) Yabancı dilde dinleme becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme,
11) Yabancı dilde konuşma ve telaffuz becerilerinin bilgisayar destekli öğretimi ve yabancı dil becerilerini görsel, işitsel, video ve interaktif web aktiviteleri ve materyalleri yoluyla geliştirme,
12) Dil öğretiminde bilgisayar destekli ölçme ve değerlendirme
13) Güncel uygulamalar ve yaklaşımlar
14) Gelecekte materyal geliştirme ve uyarlama

Kaynaklar

Ders Notları: McDonough, J. & Shaw, C. & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. Oxford: Blackwell.3rd edition. Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 11 22
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı