MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4111 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. UFUK KELEŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, özellikle İngiliz Dili Eğitimi sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, öğrencilerin sosyal etkileşime bir yaklaşım olarak ve kurumsal konuşmaları (örn., dil sınıflarındaki söylem) çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak konuşma çözümlemesini, söylem çözümlemesine kıyaslayarak, anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler, 1. Konuşma Çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamış olacaktır. 2. Dil sınıflarından toplanan ses ve video kayıtlarını çevriyazına dönüştürebileceklerdir. 3. Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamış olacaklardır. 4. Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebileceklerdir. 5. Öğretmen konuşmasından dil öğretim fırsatları yaratmak amacıyla faydalanma becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin sonunda İngilizce öğretmeni adaylarının dil becerileri ve öğretmenlik uygulamaları farklı söylem türlerinde gerçek dil kullanımını inceleyerek metinlerde tutarlılık ve uyumluluğu analiz edebilirler; metinde uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yerini irdeleyerek katkısını tartışabilirler; söylem çözümlemesi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sözlü ve Yazılı Söylem | ||
2) | Söylem Çözümlemesi üzerine Farklı Yaklaşımlar Söylem Çözümlemesi ve Konuşma Çözümlemesi | ||
3) | Söylemsel Uygulamalardan Etkileşimsel Uygulamalara Geçiş İletişimsel Yetiden Etkileşimsel Yetiye Geçiş Konuşmanın Çevriyazının Yapılması Öğretmen Araştırması ve Söylem Çözümlemesi | ||
4) | Söz Sıra Alma, Oluşturma, Paylaşma ve Verme Söz Sırası Alma Uygulamaları | ||
5) | Dizi Düzeni Yeğleme Düzeni Konuşmayı Genişletmek | ||
6) | Bağlama Özgü Konuşma Dizileri İstekte Bulunma, Özür Dileme, İltifatta Bulunma ve Duyuru Yapma Katılma ve Katılmama Durumu | ||
7) | Konu Yönetimi Uygulamaları Konuyu Açmak, Değiştirmek ve Kapatmak | ||
8) | Hikaye Anlatım Uygulamaları Anlatımın Başlatılması, Gerçekleştirilmesi ve Anlatıma Yönelim Gösterilmesi Genel Yapısal Uygulamalar Konuşmayı Açmak ve Kapatmak | ||
9) | Onarım | ||
10) | Sosyal Etkileşim ve Yabancı Dil Sınıf İçi Söylemi: İlk Çalışmalar | ||
11) | Etkileşimsel bir Kaynak Olarak Öğretmen Konuşması Sınıf içi Etkileşimsel Yeti SETT Video Destekli Gözlem ve Öğretmen Gelişimi | ||
12) | Yabancı Dil Sınıfları Mikro Bağlamları Yabancı Dil Sınıfları Mikro Modları | ||
13) | Öğrenci Sunumları | ||
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |