ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4111 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. UFUK KELEŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, özellikle İngiliz Dili Eğitimi sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, öğrencilerin sosyal etkileşime bir yaklaşım olarak ve kurumsal konuşmaları (örn., dil sınıflarındaki söylem) çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak konuşma çözümlemesini, söylem çözümlemesine kıyaslayarak, anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler, 1. Konuşma Çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamış olacaktır. 2. Dil sınıflarından toplanan ses ve video kayıtlarını çevriyazına dönüştürebileceklerdir. 3. Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamış olacaklardır.
4. Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebileceklerdir. 5. Öğretmen konuşmasından dil öğretim fırsatları yaratmak amacıyla faydalanma becerileri geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin sonunda İngilizce öğretmeni adaylarının dil becerileri ve öğretmenlik uygulamaları farklı söylem türlerinde gerçek dil kullanımını inceleyerek metinlerde tutarlılık ve uyumluluğu analiz edebilirler; metinde uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yerini irdeleyerek katkısını tartışabilirler; söylem çözümlemesi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sözlü ve Yazılı Söylem
2) Söylem Çözümlemesi üzerine Farklı Yaklaşımlar Söylem Çözümlemesi ve Konuşma Çözümlemesi
3) Söylemsel Uygulamalardan Etkileşimsel Uygulamalara Geçiş İletişimsel Yetiden Etkileşimsel Yetiye Geçiş Konuşmanın Çevriyazının Yapılması Öğretmen Araştırması ve Söylem Çözümlemesi
4) Söz Sıra Alma, Oluşturma, Paylaşma ve Verme Söz Sırası Alma Uygulamaları
5) Dizi Düzeni Yeğleme Düzeni Konuşmayı Genişletmek
6) Bağlama Özgü Konuşma Dizileri İstekte Bulunma, Özür Dileme, İltifatta Bulunma ve Duyuru Yapma Katılma ve Katılmama Durumu
7) Konu Yönetimi Uygulamaları Konuyu Açmak, Değiştirmek ve Kapatmak
8) Hikaye Anlatım Uygulamaları Anlatımın Başlatılması, Gerçekleştirilmesi ve Anlatıma Yönelim Gösterilmesi Genel Yapısal Uygulamalar Konuşmayı Açmak ve Kapatmak
9) Onarım
10) Sosyal Etkileşim ve Yabancı Dil Sınıf İçi Söylemi: İlk Çalışmalar
11) Etkileşimsel bir Kaynak Olarak Öğretmen Konuşması Sınıf içi Etkileşimsel Yeti SETT Video Destekli Gözlem ve Öğretmen Gelişimi
12) Yabancı Dil Sınıfları Mikro Bağlamları Yabancı Dil Sınıfları Mikro Modları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 11 22
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı