ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4110 | Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin, çoklu kültürel kimliklerin gelişimini destekleyen öğrenme ortamları oluşturmak için kültür / kültür gruplarının doğası ve rolü ile ilgili sistematik kavramları, ilkeleri, kuramları ve araştırmaları hakkında yeni edindikleri bilgileri kullanabilmelerini sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin şunları yapabilecekleri ümit edilmektedir: 1. Öğrencilerin dildeki sosyal uygunluğu ve dilsel kullanıma erişimini artırmak için sosyo-dilbilimde en son bilgi ve teorileri içeren etkili dil öğrenme stratejileri oluşturmak. 2. Araştırma projelerinde ve diğer yazılı ödevlerde, sosyal etkileşimleri ve daha spesifik olarak öğrenci öğrenimini ve başarısını nasıl etkilediklerini anlamak için dil ve kültürün sosyokültürel bağlamlarını başarıyla incelemek. 3. Türkiye'de konuşulan önceden belirlenmiş bir dil çeşitliliği üzerinde kütüphane temelli araştırma yapmak. 4. Belirli konuşma topluluklarında kültür ve dilin etkileşimlerini daha iyi anlamak için önceden belirlenmiş dil çeşitliliğini konuşan bir konuşma topluluğunun ayrıntılı ve özgün bir etnografik örnek çalışmasını tasarlamak. 5. Sosyo-ekonomik statü, ırk, eğitim durumu, etnik köken, din, sınıf, ulusal köken, toplumsal cinsiyet ve diğer toplumsal değişkenler gibi toplumsal değişkenlerin topluluk kaynaklarının belirli konuşma topluluklarına eşzamanlı erişimi ve reddedilmesindeki etkisini analiz etmek ve sentezlemek. 6. Bir APA 6. baskı referansı tarzını izleyerek çeşitli ödevler yoluyla akademik yazma becerilerini geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Toplumbilim altındaki geniş bir konu yelpazesini kavramak 2. Dil değişimini kavramak ve böyle değişimin kimlik ve kültürü nasıl inşa ettiği ve onlarca inşa edildiğini anlamak. 3. Tutum ve ideolojilerin dille ilişkisini anlamak 4. Eğitim, siyasi ve sosyal yansımaların dildeki etkilerini tartışmak. |
Bu ders toplumdilbilimine bir giriştir; dil, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin, ve bunların İngilizce dil öğretiminde rollerinin çalışmasıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse bakış ve giriş | ||
2) | Toplumbilim nedir? | Holmes Ch.1 & Glossary | |
3) | Çok dilli toplumlarda dil seçimi | Holmes Ch.2 | |
4) | Dil geçişi | Holmes Ch.3 | |
5) | Dil çeşitliliği ve çok dilli uluslar | Holmes Ch.4 | |
6) | Bölgesel ve sosyal diyalekt | Holmes Ch.6 | |
7) | Dil ve cinsiyet | Holmes Ch.7 | |
8) | Köken ve sosyal ağlar | Holmes Ch.8 | |
9) | Dil değişimi | Holmes Ch.9 | |
10) | Stil ve bağlam | Holmes Ch.10, | |
11) | Konuşma işlevi ve kibarlık | Speech Functions & Politeness, Holmes Ch.11, | |
12) | Cinsiyet, kibarlık ve kalıpyargılar, | Holmes Ch.12 | |
13) | Dil, biliş ve kültür | Holmes Ch.13, | |
14) | Söylem analizi | Holmes Ch.14 |
Ders Notları: | Holmes, J. (2013). An introduction to sociolinguistics (4th ed.) New York, NY: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |