ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4052 Dünya İngilizceleri ve Kültür Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: Dünya İngilizceleri ve kültür hakkında eleştirel düşünme ve değerlendirme kabiliyeti vermek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenci, 1. İngiliz ve Avrupa Kültürü incelemelerinde bulunacak 2. Doğu ve Batı kültürleri arası karşılaştırmalar yapacak 3. İngiliz dili ve kültürü arasında bağlantılar kuracak 4. İngiliz dili ve kültürünü tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrayacak

Dersin İçeriği

İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi
ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İngiliz Kültürü ve tarihi
3) Rönesans dönemi Batı kültürü
4) Endüstri çağı ve İngiliz Toplumu
5) İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı Ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları
6) İngiliz edebiyatı ve dilsel gelişimi
7) Ara Sınav
8) Dil ve kültür arasındaki ilişki ve dil öğretiminde rolü
9) Modern Batı toplumlarında gelenekler ve dil
10) İngiliz toplumunda gelenekler ve dil
11) Doğu toplumları ve İngiliz toplumu
12) İngiliz kültürüne modern yaklaşımlar
13) Ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 11 22
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı