|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve içeriğin tanıtılması; materyal ve yöntem arasındaki ilişkinin tartışılması ve İletişimsel Yöntemin materyal geliştirme üzerindeki etkisinin tartışılması |
|
2) |
Materyal gelişiminde güncel yaklaşımların değerlendirilmesi; Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: dilbilgisi materyalleri hazırlamadaki unsurların incelenmesi ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre dilbilgisi materyali hazırlama uygulaması |
|
3) |
Matetyal hazırlamada temel kurallar. Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Okuma ve dinleme becerileri için materyal yazma ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre okuma ve dinleme materyali hazırlama uygulaması |
|
4) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Konuşma becerisi için materyal yazma; özgün metinleri kullanarak materyal hazırlama; İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten ortamlarda üretilen materyallerini uygunluğunu değerlendirme; İngilizce sınıf kitaplar |
|
5) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygunluğunu inceleme ve inceleme için kriter oluşturma |
|
6) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda hedef kitleye göre yeniden uyarlamanın ilkeleri Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Uyarlama teknikleri ve seçilen bir kitaptan sınıfta uyar |
|
7) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda materyali destekleme ilkeleri ve teknikleri |
|
8) |
Sınıf içi ders kitaplarının genel değerlendirilmesi Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: ders kitaplarının hedef kitleye göre uygunluğunu tespit etmek için değerlendirme kriterleri ve seçilen bir ve ya iki kitabın genel hatlarıyla sınıfta değerlendirme |
|
9) |
Sınıf içi ders kitaplarının genel değerlendirilmesi (devam) |
|
10) |
Ders kitabi inceleme, ders kitabına dahil olan dilbilgisi konuları; konuların belirlenme kriterleri; kitaplarda becerilerin işleniş şeklinin araştırılması Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Video kullanan materyallerde kültürel problemlerin tan |
|
11) |
Ders kitabi inceleme : ders kitabının temalarını ve konularını inceleme ve uygunluğunu değerlendirme; kullanılan yöntemi inceleme ve teknikleri değerlendirme; ders kitabına yazılan öğretmen kitabını inceleme |
|
12) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: öğretmenler tarafından hazırlanan materyallerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
|
13) |
Öğrenci ve öğretmen ders kitabı memnuniyetini ölçmek için hazırlanan anketin okullarda uygulanması |
|
14) |
Tekrar |
|
Ders Notları: |
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum.
Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.
Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
Developing materials for language teaching (364-374). London, UK: Continuum.
Islam, C., & Mares, C. (2003). Adapting classroom materials. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (86-100). London, UK: Continuum. |
Diğer Kaynaklar: |
|