ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3112 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir. Öğrenciler ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir. Öğrenciler dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir. Öğretmen adayları dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak stratejileri ayırt edebileceklerdir. Öğretmen adayları öğrencilere dili daha gerçekçi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak alıştırma ve deneysel çalışmalar hazırlayabileceklerdir. |
Öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak öğretim yöntem ve teknikler; okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceği, ders hedeflerinde varsa, dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi dil unsurlarının bu beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimi için ders planı hazırlanması. | ||
2) | İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik yöntem ve tekniklerin tanıtılması. | ||
3) | Okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceğinin anlatılması. | ||
4) | Dil bilgisinin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | ||
5) | Kelime öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | ||
6) | Telaffuz öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | ||
7) | Telaffuz öğretiminde karşılaşılan problemler ve çözümleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Farklı seviye sınıflarından tümleşik dil becerilerinin öğretilmesi. | ||
10) | CEFR’a göre iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretilmesi. | ||
11) | Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik hedefler yazma. | ||
12) | Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin görev-tabanlı sınıflarda öğretimi için ders planlama. | ||
13) | Grup projesi: Dil bilgisinin beceri temelli ders planına entegre etme. | ||
14) | Grup projesi: Kelime ve telaffuz öğretimini beceri temelli ders planına entegre etme. |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |