ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3111 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanıtmak ve geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlarla öğrenciyi çoklu tanımaya yönelik değerlendirme yöntemlerine giriş yapmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir.
Öğrenciler farklı ölçme araçlarını (yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi desenler vb.) geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
Öğrenciler dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir.
Öğrenciler başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir.
Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Test geçerliliğine giriş. Sınıf içi Değerlendirme
2) Test ayrıntıları ve desenleri. Test maddeleri. Test puanlama ve değerlendirme.
3) Değerlendirmede adillik, etik ve eğitim.
4) Performans testlerini puanlama ve değerlendirme.
5) İletişimsel yeterliliği araştırma
6) Test maddeleri gerçekte neyi ölçer?
7) Dinamik değerlendirmenin temelleri. Sosyokültürel teori. Proksimal gelişim bölgesi
8) Ara Sınav
9) Sözlü performans değerlendirmesi. Konuşma testi değerlendiricisi eğitimi.
10) Okul sisteminde ölçme ve değerlendirme
11) Grup projesi: dil bilgisi, sözcük bilgisi, okuma ve dinleme testlerini değerlendirme
12) Grup projesi: konuşma becerisi testlerini değerlendirme
13) Grup projesi: mevcut okul test araçlarını değerlendirme
14) Grup projesi: alternatif test yöntemleri geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 15 % 60
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 15 3 45
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 27 27
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı